Wybierz samochód

Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Pinin to niewielki SUV produkowany przez Mitsubishi Motors. Auto zadebiutowało na rynku w 1998 roku jako następca modelu Pajero Junior. W zależności od rynku, pojazd występował także pod nazwami Pajero iO, Montero iO, Shogun Pinin oraz Pajero TR4 (ten ostatni był licencyjną produkcją, która odbywała się w Brazylii, co ciekawe, był to pierwszy model Mitsubishi z napędem na 4 koła, który mógł być napędzany benzyną, etanolem, lub jednym i drugim).

Mitsubishi Pajero Pinin miał być nieco mniejszą, ale jednocześnie niepozbawioną zdolności terenowych wersją Pajero. Podobnie jak ona, Pajero Pini występował w 2 rozstawach osi – krótszy 3-drzwiowy, oraz dłuższy – 5-drzwiowy. Bryła była bardzo podobna do poprzednika, jednak Pajero Pinin miał zdecydowanie bardziej obłe i nowocześniejsze nadwozie. Drzwi bagażnika otwierały się w bok, a na nich znajdowało się charakterystyczne koło zapasowe.

Dopisek Pinin, miał być nawiązaniem do studia Pininfariny, która była odpowiedzialna za wytwarzanie nadwozia. Do napędu służyły benzynowe jednostki o pojemności 1.8 lub 2 litrów, które generowały 114 i 120 (GDI) KM lub 129 (GDI) KM. Moc kierowana była na wszystkie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

W 2007 roku zakończono produkcję Mitsubishi Pajero Pinin, a nieoficjalnym następcą został w 2010 roku miejski crossover – ASX.

Mitsubishi Pajero Pinin - generacje

Hybryda do miasta czy w teren? Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4

Mitsubishi Pajero Pinin (1998 - 2007)

Mitsubishi Pajero Pinin - powiązane artykuły