Intelligence
Oczywiście do „inteligentnych” rozwiązań zastosowanych w modelu IS należy napęd hybrydowy trzeciej generacji, którego Lexus jest prekursorem i liderem.
Nowy IS 300h występuje w wersji full hybrid. Stanowi połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnika elektrycznego o dużej mocy. Innowacyjny system dostrajania brzmienia silnika — Active Sound Control — dba o to, aby spod maski dobiegały dźwięki godne tak „rasowego” samochodu. IS 300h jeździ dynamicznie, ale ma naprawdę mały apetyt na paliwo. Kierowca ma też do dyspozycji tryb samochodu elektrycznego (EV — Electric Vehicle), w którym samochód porusza się niemal bezgłośnie i nie zużywa paliwa — przy zerowym poziomie emisji substancji szkodliwych.
IS jest wyposażony w cały szereg „inteligentnych” gadżetów - wygodny interfejs dla smartfonów, nawigacja nowej generacji i przełomowe systemy wspomagania kierowcy.
Interaktywny system multimedialny umożliwia korzystanie z nawigacji, telefonu i sterowanie 15- głośnikowym systemem audio Mark Levinson® Premium Surround. Klimatyzacją można sterować za pomocą innowacyjnych regulatorów elektrostatycznych, które reagują na muśnięcie palcem. IS może też aktywnie wspomagać kierowcę: ostrzegać o zjechaniu z pasa ruchu, monitorować martwe pole i wykrywać pojazdy za samochodem — a system ochrony przedzderzeniowej za pomocą radaru wykrywać niebezpieczne sytuacje przed maską, a nawet w razie potrzeby uruchomić hamulce. Na uwagę zasługuje także zaawansowany system monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania (RCTA) - radary umieszczone w tylnej części samochodu przekazują ostrzeżenia kierowcy, gdy na sąsiednim pasie ruchu zostanie wykryta obecność innego samochodu, a także kiedy podczas cofania wykryją obecność auta poruszającego się w polu niewidocznym dla kierowcy.
Sport
To, że Lexus jest mistrzem zaawansowanych technologii już wiemy, a teraz coś dla amatorów mocniejszych wrażeń i sportowego funu. Bez wątpienia nowy IS to bardzo dynamiczny samochód. W trybie Sport S+ charakterystyka aktywnego zawieszenia AVS i układu kierowniczego IS 300h F Sport jest dostrajana pod kątem bardziej dynamicznej jazdy.
Obie wersje IS 300h i IS250 występują w wersji F Sport. Ich sportowy charakter widać już na pierwszy rzut oka - 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, specjalna atrapa chłodnicy F SPORT i reflektory LED, a w wnętrzu przyrządy w stylu znanym z supersamochodu LFA. Dopełnieniem sportowego wnętrza jest oryginalna kierownica F SPORT, ekskluzywne fotele sportowe wykończone bordową skórzaną tapicerką, aluminiowe pedały i metaliczne wstawki ozdobne. Obie
wersje IS F SPORT są wyposażone w układ kierowniczy i zawieszenie sprzyjające dynamicznej jeździe, a prowadząc je, ma się poczucie pełnej kontroli nad sytuacją i... mnóstwo frajdy. Sportowy design nowego IS wyraża się w bardzo dynamicznej sylwetce. Odważna „wrzecionowata” atrapa chłodnicy — znak rozpoznawczy Lexusa nadaje mu agresywnej elegancji.
I na końcu jeszcze jedno miłe zaskoczenie. Teraz nowy IS w wersji hybrydowej jest dostępny już od 134 900 zł w przedsprzedaży.