Zarówno wtedy, jak i teraz ten sportowy samochód trafił z torów wyścigowych na drogi publiczne. Prezentowany dwanaście lat temu czerwony model OPC X-treme pozostał projektem studyjnym, natomiast nowy EXTREME w barwach typowych dla samochodów sportowych Opla, ma być podstawą do uruchomienia krótkoseryjnej produkcji. Wersja OPC EXTREME będzie najszybszym dopuszczonym do jazdy po drogach publicznych modelem Astry zgodnym z mottem Opel Performance Center: OPC. Czysta pasja.

Opel Astra OPC EXTREME jest bezpośrednim następcą wyścigowej Astry OPC Cup z wyścigu Nürburgring Endurance Championship (VLN), który może jednak legalnie jeździć po drogach publicznych! Wysokiej jakości karbonowe komponenty zmniejszają ciężar pojazdu w porównaniu z 280-konną Astrą OPC wprowadzoną na rynek w 2012 r. Zintegrowana rama bezpieczeństwa, fotele kubełkowe i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa zapewniają wyposażenie takie, jak w samochodach wyścigowych.

Sportowe coupé OPC EXTREME wykorzystuje wiele niezwykłych technologii pochodzących z samochodów wyścigowych do użytku na drogach publicznych, a które można też wykorzystać do okazjonalnych jazd na torze Nürburgring Nordschleife. Ta właśnie idea przyświecała twórcom Astry OPC EXTREME z Opel Performance Center, sąsiadów legendarnego toru Nordschleife.

Bez względu na to, czy jest to Opel Corsa OPC, Astra OPC lub Insignia OPC — wszystkie sportowe gwiazdy Opla muszą pozytywnie przejść jazdy testowe na w pełni otwartej przepustnicy oraz wyczerpujący program wytrzymałościowy na dystansie 10 000 kilometrów w trudnych warunkach toru Nordschleife.

CZYTAJ WIĘCEJ