Rosyjskie ministerstwo przemysłu przed rokiem ogłosiło konkurs na projekt samochodu z napędem alternatywnym. Zwycięzcą okazał się AutoVAZ, który już taki samochód opracował. Na realizację projektu rosyjski rząd zadeklarował 15 mln dolarów dotacji. Wspierają go również firmy zagraniczne i uczelnie.

Podstawą do stworzenia rosyjskiej hybrydy jest sedan Łada Granta, co oznacza znaczne obniżenie kosztów i stworzenie najtańszego auta na świecie z takim napędem. Trudno dzisiaj powiedzieć jaka będzie jego cena, ale z całą pewnością będzie to tańszy pojazd niż Toyota Yaris Hybrid, która w Polsce sprzedawana jest za 61 100 zł.

Rosyjski producent zamierza przed rozpoczęciem produkcji seryjnej przetestować rożne konfiguracje, ale z dużym prawdopodobieństwem można oczekiwać, iż w tej rywalizacji wygra plug-in-hybrid.

Łada Granta Hybrid otrzyma czterocylindrowa benzynowa jednostkę napędową o pojemności skokowej 1.6 l i mocy 98 KM. Natomiast łączna moc nowej hybrydy nie powinna być niższa od 122 KM. Oczekuje się, że z takim napędem Łada Granta Hybrid osiągnie średnie zużycia paliwa na poziomie 5,4 l/100 km.

Prototyp takiego samochodu ma być gotowy w 2014 roku i wówczas zapadnie decyzja o jego produkcji seryjnej.