W najnowszym wydaniu Lincoln Navigator otrzymał wiele nowych elementów nadwozia i wnętrza oraz wyposażenia. Nowa jest przednia część nadwozia z reflektorami bi-ksenonowymi i światłami do jazdy dziennej. Także zmodyfikowano tylną część nadwozia i światła zespolone z diodami. Nowy jest design 22-calowych obręczy kół z metali lekkich.

Deska rozdzielcza zachowała swoje dotychczasowe kształty, ale nowy jest środkowy panel. Informacje wyświetlane są na 8-calowym ekranie oraz na dodatkowym 4,2-calowym wyświetlaczu umieszczonym przy zegarach.

Jednak największa rewolucja dotyczy jednostek napędowych. Na emeryturę odesłano ośmiocylindrowy silnik benzynowy Triton V8 o pojemności skokowej 5.4 l i zastąpiono go sześciocylindrową jednostką z turbodoładowaniem 3.5 V6 EcoBoost o mocy 375 KM i maksymalnym momencie obrotowym 582 Nm, który będzie współpracował z sześciostopniowym automatem.

Według producenta, nowa jednostka ma lepszą dynamikę, mniejsze zużycie paliwa, a także umożliwia dołączenie do tego samochodu przyczepy o masie do 4100 kg, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie.

W ofercie będzie wersja z tylnym napędem oraz wszystkich czterech kół. Produkcja nowego Lincolna Navigator rozpocznie się na początku II kwartału 2014 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży jesienią.