Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan Atleon

Nissan Atleon

Ikona samochodu

Nissan Atleon to największa oferowana przez Nissana lekka ciężarówka. Pojazd pojawił się w 1997 roku jako następca modelu L/M Serie, który wcześniej produkowany był także pod nazwą Ebro.

Atleon sprzedawany był tylko na europejskim rynku i występował również jako ECO-T. Auto oferowane było jako podwozie do zabudowy lub z zamkniętą oraz otwartą skrzynią ładunkową. „Najlższejsza” odmiana Atleon miała dopuszczalną masę całkowitą wynoszącą 3,5 tony, dzięki czemu mogła być prowadzona przez osobę z prawem jazdy kategorii B. Z kolei maksymalna dopuszczalna masa całkowita „najtwardszego” wariantu wynosiła aż 8 ton! Do napędu stosowano 4-cylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 3 lub 4 litrów generujące kolejno 108 lub 137 KM.

W 2000 roku pojawiła się II generacja Nissana Atleon. Wtedy też ujednolicono nazwy pojazdu na wszystkich rynkach. Produkcja lekkiej ciężarówki odbywała się w Hiszpanii w oddziale Nissan Motor Iberica. Kabina została znacznie unowocześniona i przystosowana do przyjętych standardów. W 2006 roku przeprowadzono face lifting, który upodobnił design kabiny do mniejszego Cabstara. Podobnie jak w poprzedniku, również druga odsłona była oferowana w odmianie umożliwiającej kierowanie jej osobie z prawem jazdy kategorii B, jednak maksymalna dopuszczalna masa całkowita została zwiększona do 15 ton.

Przed liftingiem oferowano turbodiesle o pojemności 3, 4 oraz 6 litrów (pierwsze 2 były jednostkami 4-cylindrowymi, a ostatnia – 6-cylindrowa). Rozwijały one kolejno 110, 139 oraz 162 lub 209 KM. Wraz z liftingiem zostały one zastąpione przez nowocześniejsze silniki z wtryskiem Common Rail o pojemności 3 oraz 4,5 litra, które rozwijały odpowiednio 150 i 185 KM. Moc przenoszona była przez 6-biegową przekładnię manualną. W 2013 roku zakończono produkcję Nissana Atleona, a jego następcą został NT500.

Nissan Atleon - generacje

Ikona samochodu

Nissan Atleon I (1997 - 2000)

Ikona samochodu

Nissan Atleon II (2000 - 2013)

Nissan Atleon - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech