Ten samochód to kolejny na rynku crossover. Po tym stwierdzeniu moglibyśmy od razu rozpocząć opis wrażeń z testu, ale tak nie zrobimy. Dlaczego? Bo obok tego auta nie można przejść obojętnie, i to nie tylko z powodu odważnej stylistyki nadwozia, lecz także za sprawą nietypowych dla samochodów tej klasy rozwiązań.

Jak przystało na crossovera, Juke ma podwyższone nadwozie i wysoko poprowadzoną linię szyb bocznych – elementy wizualnie podkreślające solidność konstrukcji.

Zaskakuje za to oryginalne rozwiązanie świateł (trzy pary lamp) w przedniej części pojazdu. Mocno schodząca ku tyłowi linia dachu oraz lekko wystający „zadek” z malutką tylną szybą ograniczają ilość miejsca nad głowami pasażerów 2. rzędu siedzeń i widoczność do tyłu.

Wnętrze

Producent częściowo rekompensuje drugą z niedogodności, gdyż oferuje seryjną w bogatszych wersjach kamerę cofania. Stylistyka wnętrza jest równie oryginalny jak nadwozia, co jednak nie przeszkodziło w zaprojektowaniu ergonomicznej deski rozdzielczej.

Czytelność wskaźników i łatwość obsługi przyrządów pokładowych są bez zarzutu, podobnie jak materiały użyte do wykończenia wnętrza (miękkie tworzywa, skórzana tapicerka foteli, elementy kokpitu pokryte lakierem fortepianowym).

Zastosowany w testowym pojeździe napęd 4x4 pomniejszył o dodatkowe 44 l i tak nie największy bagażnik (251 l). Na pocieszenie pozostaje, że przestrzeń ładunkowa, która powstaje po złożeniu oparć kanapy, jest płaska.

Napęd

Mimo swoich 190 KM benzynowe turbo nie oferuje oszałamiających osiągów (w 8,4 s od 0 do 100 km/h). Przeszkadza mu przede wszystkim duża masa pojazdu (1,4 tony), a dodatkowe konie zabiera także napęd 4x4 oraz skrzynia CVT.

Są jednak i plusy tych rozwiązań: układ 4x4 ma funkcję asymetrycznego rozdziału momentu obrotowego między koła tylnej osi (poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach), a bezstopniowa przekładnia świetnie sprawdza się w ruchu miejskim.

W Juke’u kierowca może zmieniać tryby pracy silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Do wyboru są trzy ustawienia: Normal, Sport i Eco.

Wersja z napędem 4x4 ma z tyłu wielowahaczowe zawieszenie (w 4x2 jest belka skrętna), które lepiej pochłania nierówności drogi i polepsza prowadzenie pojazdu.

Koszty/bezpieczeństwo

Choć bezpośredni rywal – Mini Countryman –ma wyższą cenę, Juke’a trudno nazwać tanim. Jest jednak bezpieczny (uzyskał 5 gwiazdekw Euro NCAP).