W 2014 r. Nissan Leaf pobił własny rekord sprzedaży aż o 32% w porównaniu z poprzednim rokiem. W liczbach bezwzględnych oznacza to 14 658 sprzedanych egzemplarzy.
- Z danych zebranych przez nasz system telematyczny CarWings wynika, że kierowcy Nissanów Leaf przejeżdżają średnio ponad 16 500 kilometrów rocznie, czyli o 40 proc. więcej niż wynosi średnia europejska dla samochodów z silnikami spalinowymi.Okazuje się więc, że w wielu gospodarstwach domowych Leaf jest głównym pojazdem, a konsumenci zaczynają inaczej postrzegać samochody elektryczne" – powiedział Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe.
Nissan Leaf zadebiutował na rynku europejskim na początku 2011 r. W połowie 2013 r. w sprzedaży pojawiła się jego zmodernizowana wersja, w której wprowadzono ponad 100 ulepszeń opracowanych z uwzględnieniem opinii klientów. Nissan Leaf jest produkowany w Sunderland w Wielkiej Brytanii. W tym samym miejscu, w specjalnie wybudowanym nowym obiekcie, powstają także akumulatory do tego pojazdu. W czerwcu 2014 r. ruszyła sprzedaż Nissana e-NV200 - stuprocentowo elektrycznego lekkiego pojazdu użytkowego produkowanego w fabryce Nissana w Barcelonie i wyposażonego w akumulatory dostarczane z Sunderland.
Ranking styczeń-grudzień 2014 r. | Wolumen | Udział w segmencie elektrycznych samochodów osobowych | |
Łączna liczba w pełni elektrycznych samochodów osobowych | 56 393 | 100% | |
1 | Nissan LEAF | 14 658 | 26% |
2 | Renault Zoe | 11 227 | 20% |
3 | Tesla Model S | 8 734 | 15% |
4 | BMW i3 | 5 804 | 10% |
5 | Volkswagen e-Up! | 5 365 | 10% |
6 | Volkswagen e-Golf | 3 328 | 6% |
Europejscy właściciele Nissanów Leaf pokonują rocznie o 40 procent więcej (16 588 km) niż wynosi europejska średnia w przypadku pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (11 539 km). Średnia obliczona na podstawie średnich rocznych przebiegów na poszczególnych rynkach w 2013 r. i danych zebranych w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Szwecji i Norwegii. Średnią europejską obliczono nadając jednakowe wagi danym z poszczególnych krajów. Przy obliczaniu średniej europejskiej pominięto statystyki dla Niemiec, ponieważ dane/ dla tego rynku nie są dostępne i wszystkie średnie przebiegi są wartościami szacunkowymi.
Kraj | Nissan LEAF | |
Liczba kilometrów tygodniowo | Liczba kilometrów rocznie | |
Hiszpania | 367 | 19 084 |
Szwecja | 339 | 17 628 |
Wielka Brytania | 324 | 16 848 |
Norwegia | 317 | 16 484 |
Włochy | 305 | 15 860 |
Francja | 303 | 15 756 |
Niemcy | 279 | 14 508 |
Europa | 319 | 16 588 |
Średnia dla samochodów osobowych z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi
Kraj | Średni roczny przebieg (km) |
Wielka Brytania | 12 714 |
Francja | 12 699 |
Hiszpania | 9 928 |
Włochy | 9 560 |
Szwecja | 11 660 |
Norwegia | 12 670 |
Europa | 11 538,50 |