Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan Xterra

Nissan Xterra

Ikona samochodu

Nissan Xterra to sporej wielkości SUV produkowany przez japońską markę głównie na rynek amerykański, ale występuję także m.in. w Chinach (Paladin) czy Iranie (Roniz).

Pojazd zadebiutował w 1999 roku i został zbudowany na płycie podłogowej F-Alpha, a technicznie jest powiązany z Navarą. Xterra występuje jedynie w wersji 5-drzwiowej, ale w różnych konfiguracjach.

Podstawowa wersja oferowana była z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra i mocy 145 KM. W opcji dostępna była również benzynowa jednostka, jednak 6-cylindrowa o pojemności 3,3 litra generująca 172 KM. Za przeniesienie mocy na koła odpowiadała 5-biegowa skrzynia manualna lub 4-stopniowy automat. Dodatkowo auto mogło być wyposażone w wiele udogodnień, przydających się podczas pokonywania dzikich bezdroży, ponieważ Xterra posiadała solidne umiejętności terenowe.

W 2000 roku auto zdobyło tytuł North American Truck of the Year.

2 lata później przeprowadzono facelifting, który przyniósł terenówce Nissana nowy przód, przeprojektowany środek, a moc większej jednostki podniesiono do 182 KM.

Dodatkowo do oferty wszedł ten sam motor z dołożoną turbosprężarką. W tej konfiguracji auto rozwijało 210 KM. W 2005 roku do sprzedaży trafiła II generacja Xterry. Auto dostało to samo podwozie, co Titan czy Navara. Główną zmianą stylistyczną, było znacznie powiększenie wymiarów zewnętrznych, a co za tym idzie, środek stał się przestronniejszy. Pod maską znów zabrakło diesla, a jedyną jednostką był 4-litrowy benzyniak V6 o mocy 269 KM. Do wyboru bya 5-stopniowa przekładnia automatyczna oraz 6-biegowy manual. Auto było także wyposażone w blokadę dyferencjału.

W 2009 roku druga odsłona Xterry została lekko odświeżona, a lista wyposażenia dodatkowego uległa powiększeniu.

Nissan Xterra - generacje

Ikona samochodu

Nissan Xterra I (1999 - 2004)

Ikona samochodu

Nissan Xterra II (2005 - )

Nissan Xterra - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech