Nowe kontrakty Solaris zawarł z dwoma norweskimi przewoźnikami. Firma Unibuss zamówiła 75 sztuk autobusów Urbino o długości 18,75 m. To będzie trzecia generacja tych pojazdów, która zostanie wyposażona w silniki spełniające normę Euro 6 marki DAF. Z kolei przewoźnik Nobina zamówił 24 sztuki autobusów Urbino 12.

Pojazdy będą obsługiwać linie w obrębie Oslo. Ciekawostką jest jednak to, że pojazdy mają mieć siedzenia typu międzymiastowego. Jak informuje Solaris, innowacyjny ma być rodzaj paliwa stosowany w zamawianych autobusach – to tzw. HVO, czyli biopaliwo najnowszej generacji.

– To bardzo duże i prestiżowe zamówienia. Wygranie ich przez firmę Solaris pokazuje, że nasza marka cieszy się zaufaniem klientów w Norwegii, za co możemy im tylko podziękować oraz zapewnić, że otrzymają pojazdy, które spełnią oczekiwania zarówno kierowców, jak i pasażerów – mówi Eberhard Wolters, członek zarządu Solarisa odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i after sales.

Obecnie autobusy marki Solaris jeżdżą w 24 miastach Norwegii i jest ich 369 sztuk. W 2017 r. – po realizacji najnowszych kontraktów – liczba polskich autobusów wzrośnie do 468.

Łącznie, w 30 krajach świata znajdziemy już ponad 14 tys. autobusów wyprodukowanych pod Poznaniem. Nie licząc Polski, najwięcej pojazdów można spotkać w Niemczech, Czechach, we Francji i we Włoszech. Na liście krajów są także np. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Izrael i Turcja.

Kontrakt w Norwegii jest drugim sukcesem Solarisa w ostatnich dniach. Autobus Solaris Urbino 12 electric został uznany za najlepszy autobus miejski roku 2017 (nagroda przyznawana jest od 1989 r.). Pokonał cztery inne propozycje. Wręczenie statuetki „Bus of the Year” ma się odbyć na branżowych targach IAA w Hanowerze we wrześniu tego roku, a tytuł będzie obowiązywać przez cały kolejny rok. To pierwsze wyróżnienie dla producenta z Polski, a zarazem pierwsza nagroda dla pojazdu elektrycznego. Więcej o prestiżowym wyróżnieniu piszemy tutaj.