Obecna generacja Lancii Delta produkowana jest od 2008 roku i już kilkakrotnie była minimalnie modernizowana. Kolejne zmiany kosmetyczne dotyczą roku modelowego 2014. Producent zaprezentował takie auto już we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem, ale do sprzedaży pierwsze egzemplarze trafią dopiero w styczniu br.
Zmiany designu są minimalne. Nowością są zderzaki i progi, które obecnie są całkowicie lakierowane w kolorze nadwozia, a nie jak dotychczas czarne. W tylnej części pojawiła się podwójna, chromowana końcówka rury wydechowej.
Kolejną nowością jest nowy lakier Antracite oraz możliwość zamówienia różnych kombinacji dwóch barw nadwozia.
Zmiany we wnętrzu pojazdu dostrzeże tylko prawdziwy znawca tego modelu.
Wiadomo także, że ograniczona zostanie paleta jednostek napędowych. W ofercie pozostanie: benzynowy 1.4 Turbo-Jet o mocy 120 KM przystosowany do LPG oraz dwie jednostki wysokoprężne 1.6 JTD o mocy 105 KM i 120 KM.
Pierwsze egzemplarze minimalnie zmodyfikowanej Lancii Delty zostały nazwane MY2014 Opening Edition. Otrzymają one dodatkowo elektrycznie sterowane okno dachowe.
Zmiany obejmą także klona tego modelu sprzedawanego pod nazwą Chrysler Delta, który sprzedawany jest w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a więc na tych rynkach, gdzie Chrysler ma lepszą pozycję od Lancii.