To już trzecia generacja Octavii RS i Octavii Combi RS. Nowa Skoda Octavia RS od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 6,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 248 km/h.

- Nowa Skoda Octavia RS jest sportową klasą samą dla siebie – powiedział Winfried Vahland, prezes zarządu Skoda Auto. Nigdy w przeszłości Octavia RS nie była tak szybka, dynamiczna, praktyczna, bezpieczna i komfortowa jak ta trzecia generacja.

Optymalne własności jezdne kompaktowego auta sportowego zapewnia nowoczesne zawieszenie, które w porownaniu z wersją standardową Octavii zostało obnizone o 12 mm. Auto ma elektroniczna blokade dyferencjału XDS oraz nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

Skoda Octavia RS III w porównaniu z druga generacja jest o 88 mm dłuższa (kombi o 86 mm), o 45 mm szersza i ma o 102 mm większy rozstaw osi. Designerzy przygotowali cztery nowe wzory obręczy kół z metali lekkich o średnicy: 17-, 18- i 19-cali.

Zmieniła się przednia część nadwozia, która otrzymała sportowy charakter oraz charakterystyczny emblemat RS. Pojawił się przedni spoiler, reflektory bi-ksenonowe zintegrowane z diodami do jazdy dziennej. W tylnej części zamontowano czarny dyfuzor, chromowane końcówki układu wydechowego, tylne lampy zespolone z diodami oraz spoiler dachowy. Sprzedaż nowej Octavii RS rozpocznie się w Republice Czeskiej 12 lipca 2013 r., co związane jest ze startem Rajdu Bohemia. Producent przygotował do wyboru dwie jednostki napędowe.

Czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 220 KM i czterocylindrowy wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 184 KM. Pierwszy z 6-biegową przekładnią manualną od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 6,8 sekundy i może jechac z prędkością maksymalną 248 km/h, a drugi w ciągu 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. W porównaniu z drugą generacja Octavia RS ma nowe silniki zużywające o 19 proc. mniej paliwa.