Premiera Audi RS7 Sportback miała miejsce na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show 2013 w Detroit. Pięciodrzwiowe coupe w topowej odmianie charakteryzuje się sportowym, aczkolwiek stonowanym wzornictwem oraz bezkompromisowymi osiągami, jak na RS przystało.

Pod maskę samochodu powędrował modny w erze downsizingu silnik 4.0 TFSI. Ośmiocylindrową jednostkę w układzie V wspomagają dwie turbosprężarki typu Twinscroll, generujące 1.2 bara ciśnienia doładowania. Efektem jest 560 KM oraz 700 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na sprint do „setki” w 3.9 sekundy. Na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej (zakupując pakiet Dynamic) i rozpędzić swoje RS7 Sportback do 305 km/h.

{ "copyright": { "note": "Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Y2I7MDA_/84296576648c97c2437bab17c6cc26a2.jpg", "caption": "Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele", "uuid": "29dd1e33-62ff-572e-84ae-ad96a4a2a802", "size": { "height": 566, "width": 800, "bytes": 142593 }, "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "84296576648c97c2437bab17c6cc26a2", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpg" }, "asyncAdSlot": null } Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele Foto: Auto Świat
Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele

Ciekawostką jest specjalny przycisk, który uruchamia klapy w końcówkach obu rur układu wydechowego. Przy energicznym dodaniu gazu dźwięk Audi staje się jeszcze bardziej soczysty i wyrazisty. Jeśliby to jednak nie zaspokoiło doznań słuchowych, to na liście wyposażenia opcjonalnego widnieje pozycja „sportowy układ wydechowy”.

Audi chwali się średnim spalaniem RS7 Sportback na poziomie 9,8 l/100 km. Jak informuje „ten doskonały wynik jest efektem m. in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą silnika”. Ponadto w samochodzie znajduje się system COD. Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostająodłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wówczas jakjednostka 4-cylindrowa.

Motor Audi RS7 Sportback sprzężono z 8-stopniową skrzynią automatyczną tiptronic.Napęd przenoszony jest na cztery koła quattro.

{ "copyright": { "note": "Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NjU7MDA_/f3f1b3272f6e8e31e10d3b5163edd992.jpg", "caption": "Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele", "uuid": "fff1ef5a-8281-54ed-b975-3711d49ac032", "size": { "height": 566, "width": 800, "bytes": 106582 }, "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "f3f1b3272f6e8e31e10d3b5163edd992", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpg" }, "asyncAdSlot": null } Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele Foto: Auto Świat
Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele

Do zatrzymania pięciodrzwiowego coupe służą 390-milimetrowe tarcze hamulcowe oraz 6-tłoczkowe zaciski. Opcjonalnie można zamówić tarcze ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym o średnicy 420 mm.

Audi RS7 Sportback oprócz mocnego silnika, powinno mieć dopracowane zawieszenie. W tym wypadku nie jest inaczej i w modelu zastosowano zawieszenie pneumatyczne. Adaptive Air Suspension pozwoliło obniżyć karoserię o 20 mm. Auto prowadzi się stabilnie i zapewnia sportowe doznania, przy czym zachowano komfort podróżowania.

Esteci nie będą marudzić na widok RS7 Sportback. Samochód prezentuje się bardzo elegancko i subtelnie zdradza swój temperament. Uwagę przykuwają zderzak o wyrazistym konturze, polerowane przednie wloty, atrapa chłodnicy o strukturze plastra miodu, tylny dyfuzor i dwie duże eliptyczne końcówki wydechu i 20-calowe, siedmioramienne kute felgi.

{ "copyright": { "note": "Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NDg7MDA_/695e706d68b136f6c5513966340e792e.jpg", "caption": "Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele", "uuid": "50a064a4-374d-5f28-a053-2c01af9769dc", "size": { "height": 533, "width": 800, "bytes": 140068 }, "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "695e706d68b136f6c5513966340e792e", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpg" }, "asyncAdSlot": null } Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele Foto: Auto Świat
Nowe Audi RS7 Sportback - mocy nigdy za wiele

Wnętrze również wykonano z klasą, a detale uzupełniają emblematy RS7. Standardowo utrzymano je w stylistyce pakietu Carbon, co można oczywiście zmienić na etapie wyboru elementów wykończenia. Na wyposażenie seryjne auta składa się pełna lista dodatków i można by długo wymieniać. Warto wspomnieć o sportowych siedzeniach RS,czarnej podsufitce, systemie multimedialnym MMI czy systemie audio Bang & Olufsen.

Data wprowadzenia Audi RS7 Sportback do polskich salonów sprzedaży nie jest jeszcze znana.

Audi A7 - czy jest lepsze od CLS-a?