Nowe Audi TT można rozpoznać po szerszej, spłaszczonej osłonie chłodnicy, nowych LED-owych reflektorach, przetłoczeniu na masce w kształcie litery V oraz mocno zmienionym wnętrzu z „wirtualną" tablicą rozdzielczą.
Nowe TT prezentowane w Genewie to już 3. generacja tego modelu (produkowanego od 1998 roku). Auto ma długość 4,18 metra, a rozstaw osi powiększono o 37 mm - dzięki czemu w środku wygodnie może podróżować czwórka pasażerów.
Równolegle z modelem TT w Genewie prezentowana jest odmiana TTS o jeszcze bardziej sportowym charakterze. Rozpoznać ją można po 4 końcówkach układu wydechowego, dyfuzorze z tyłu, 18-calowych kołach i obniżonym o 10 mm zawieszeniu.
Nowością w nowym Audi TT jest virtual cockpit - cyfrowa tablica rozdzielcza z ekranem o przekątnej 12,3 cala, na której można wyświetlać albo tradycyjne wskaźniki, albo inne informacje, np. mapę nawigacji.
W nowym Audi TT kierowca może sterować funkcjami na panelu MMI, przyciskami na kierownicy lub głosem.
Nowe Audi TT oferowane jest z trzema rodzajami turbodoładowanych silników benzynowych i Diesla. Wersja 2.0 TDI rozwija moc 184 KM, do „setki" przyspiesza w 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 235 km/h.
Benzynowy silnik 2.0 TFSI występuje w dwóch wersjach mocy: „słabszej" - 230 KM oraz mocniejszej - 310 KM. Mocniejsza wersja zarezerwowana jest dla sportowej odmiany TTS, która przyspiesza do „setki" w 4,7 sekundy i osiąga 250 km/h (elektronicznie zablokowane).
Standardowo nowe Audi TT oferowane jest na 17-calowych kołach z oponami w rozmiarze 225/50. Dostępne są także koła o średnicy 18, 19, a nawet 20 cali.
Oprócz wersji produkcyjnej modelu TT Audi zaprezentowało także TT quattro sport concept z 2-litrowym, doładowanym silnikiem TFSI o imponującej mocy 420 KM. Do „setki" ten pocisk na kołach przyspiesza w 3,7 sekundy.