Nowe Camaro zostało poddane największym zmianom stylizacyjnym od czasu prezentacji koncepcyjnego modelu piątej generacji w 2006 roku. Samochód wyróżnia się przeprojektowanym nadwoziem, które zoptymalizowano pod względem aerodynamiki, co pozwala na zwiększenie efektywności chłodzenia i stabilności podczas jazdy z dużą prędkością.

Nowe Camaro ma zmieniony design przedniej i tylnej części nadwozia, co skutkuje uzyskaniem bardziej nowoczesnej sylwetki. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, z kolei funkcjonalny wlot powietrza na masce przyczynia się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomaga ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor.

Pod maską Chevroleta Camaro pracuje silnik o pojemności 6,2 litra rozwijający 432 KM (318 kW) w wersji z sześciobiegową przekładnią manualną i 405 KM (298 kW) w wersji wyposażonej w skrzynię automatyczną z funkcją ręcznej zmiany przełożeń „TAP shift”.

W wyposażeniu standardowym znalazł się system zdalnego otwierania samochodu bez kluczyka, a dodatkowo klienci mogą zamówić funkcję zdalnego uruchamiania silnika oferowaną w modelach z automatyczną skrzynią biegów. Standardem będzie też technologia Chevrolet MyLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem rozpoznawania mowy, która w połączeniu z nowym kolorowym wyświetlaczem head-up pozwala kierowcy skupić się na obserwacji drogi. Opcjonalnie oferowana jest nawigacja satelitarna z mapami Europy. Nowe Camaro może być również wyposażone w opcjonalne przednie skórzane fotele sportowe Recaro z elektryczną regulacją, dostępne w wersji coupe.