Projekt logotypu stworzony przez RobilantAssociati wychodzi od określenia odrębnej koncepcji strategicznej, w oparciu o którą tworzona jest nazwa, logo, „housestyle" i cała identyfikacja firmy, która charakteryzuje się siłą ekspresji i oddziaływania na wyobraźnię swoimi kształtami.

Użycie skrótu pomaga rozluźnić związki z przeszłością bez odcinania się od korzeni, a jednocześnie odzwierciedla globalny zasięg działalności Grupy. Łatwa do zrozumienia, wymówienia i zapamiętania nazwa ta pasuje do nowoczesnego, międzynarodowego rynku.

Trzy litery z logo marki ułożone są w geometryczną formę inspirowaną najważniejszymi kształtami wykorzystywanymi przy projektowaniu samochodów: litera F, utworzona z kwadratu, symbolizuje konkretność i solidność; C, które stworzone zostało z okręgu, reprezentuje koło i ruch, symbolizując harmonię i ciągłość; wreszcie A, pochodzące od trójkąta, znamionuje energię i ciągły stan rozwoju.

Logo zaprojektowane w ten sposób pozwala na niesamowitą różnorodność interpretacji. „Posługuje się językiem" elastycznym, nowoczesnym i zdolnym do ciągłych zmian, bez utraty własnej tożsamości.

Fiat i Chrysler rozpocznie stosowanie nowego logo najszybciej, jak to będzie możliwe i z pewnością przed zakończeniem procesu reorganizacji nowej Firmy.