W modzie są coraz mniejsze, typowo miejskie crossovery. Renault zdaje sobie z tego sprawę. Captur powstał na bazie płyty podłogowe segmentu B. To w zasadzie powiększone nowe Clio, z którego zaczerpnięto układ przeniesienia napędu. Nowy model ma zwiększony rozstaw osi, poszerzony rozstaw kół i zwiększony prześwit (200 mm).
Miesjki SUV jest niiewielkich rozmiarów, ale dzięki przemyślanej konstrukcji oferuje całkiem przestronne wnętrze. Nie zapomniano o wielu praktycznych schowkach. Tylna kanapa jest przesuwana, w zależności od jej ustawienia bagażnik ma pojemnośćod 377 do 455 litrów.
Bogata oferta pozwala na łatwą personalizację pojazdu. Captur oferuje możliwość wyboru:
- dwukolorowego lakieru nadwozia, z dachem i kolorem lusterek bocznych auta odcinającymi się od pozostałych elementów nadwozia,wzoru obręczy kół,rodzaju naklejek nadwozia,jasnego lub ciemnego wystroju wnętrza,barwnych elementów ozdobnych wnętrza w kolorach: szarym, kości słoniowej, chromu, pomarańczowym, niebieskim lub zielonym, na obramowaniach nawiewów, środkowej konsoli, obudowach głośników oraz szufladowego schowkaEasy Life, współgrających z wzorami tapicerki w tym samym kolorze,4 różnych tapicerek (niezdejmowanych) dla dwóch pierwszych poziomów wyposażenia i 8 tapicerek zdejmowanych do wyboru dla drugiego i trzeciego poziomu wyposażenia.
Gama jednostek napędowych składa się z trzech silników: dwóch benzynowych 0.9 Energy TCe 90 KM i 1.2 TCe 120 KM i jednego turbodiesla 1.5 dCi o mocy 90 KM. Mocniejszy benzyniak jest standardowo oferowany ze skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem (opcja w dCi). W ofercie nie ma napędu na cztery koła.
Produkcja Renault Captur odbywa się w zakładach koncernu w Valladolid.