Japoński producent z Hamamatsu zmienił koncepcję odnośnie swojego crossovera. Nowe SX4 znacznie urosło – auto jest o 165 mm dłuższe (4 300 mm) i o 10 mm szersze (1 765 mm) oraz od 5 do 10 mm wyższe (1 575/1 570 mm w zależności od rozmiaru felg). Rozstaw osi zwsiększył się o 100 mm i wynosi teraz 2 600 mm. W rezultacie kabina jest przestronniejsza, a bagaznik ma pojemność 430 litrów (do tej pory tylko 270 litrów). Pojazd można więc zakwalifikować do segmentu C.
Do napędu samochodu przewidziano jednen silnik benzynowy o mocy 120 KM i jeden silnik Diesla (oba o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM). Jednostka wysokoprężna wytwarza 320 Nm maksymalnego momeentu obrotowego (od 1 750 obr./min.), a benzynowa 156 Nm (przy 4 400 obr./min.).
Benzyniak współpracuje z 5-stopniową ręczną skrzynią biegów, turbodiesel jest sprzężony z 6-biegową przekłądnią. W opcji dostępna będzie bezstopniowa skrzynia CVT z 7-stopniowym trybem manualnym iłopatkami umieszczonymi za kierownicą. Pojazd wyposażono w napęd 4WD nowej generacji z możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków jezdnych: Auto, Sport, Snow i Lock.
Nowe Suzuki SX4 będzie produkowane w węgierskiej fabryce Magyar Suzuki. Sprzedaż rozpcoznie się na jesieni 2013 roku.