Skąd się bierze tak duża ich popularność? Przecież najczęściej są one droższe od swoich odpowiedników w tradycyjnych klasach, nie zawsze są też bardziej praktyczne czy wygodne, a także drożej wychodzi ich codzienna eksploatacja.

Owszem, dają kierowcy poczucie większego bezpieczeństwa, czasem lepszą widoczność i wygodniejsza pozycję za kierownicą. Czy to jednak wystarczy, żeby SUV-y i crossovery aż w takim stopniu dominowały  na rynku?

W obecnym wydaniu tygodnika „Auto Świat” w naszym wielkim teście dokładnie porównujemy z odpowiednikami w tradycyjnej klasie kompaktów. Pod lupę bierzemy 12 samochodów, czyli 6 porównywalnych par aut. Które z nich w tym zestawieniu okażą się bardziej atrakcyjne cenowo, tańsze w eksploatacji, bardziej praktyczne i mniej stracą na wartości? Sprawdziliśmy to dla Was!

Polecamy lekturę testu na stronach 14-22 „Auto Świata”, którego wynik, nie jest tak oczywisty, jakby się wydawało.

Zapraszamy też do działu aut używanych, w którym tym razem prezentujemy Opla Zafirę C, popularnego vana na rynku wtórnym. Poza tym lista „Top Ten”, a w niej kombi klasy średniej za około 20 tys. złotych. To również samochody chętnie poszukiwane przez rodziny i małych przedsiębiorców. Zestawienie tych aut okazuje się bardzo interesujące i zapewniamy, że jest w czym wybierać.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 7/2018 polecamy m.in.

- BMW X2 – wrażenia z jazdy

- Hondy: Jazz i Civic – pierwsze jazdy

- Raport Volkswagena po Dieselgate

- Kompakty kontra crossovery

- Porsche Cayenne S – nowa generacja

- Seat Leon ST FR

- Kradzieże samochodów – gdzie, jak i jakie kradną. Jak się strzec przed złodziejami?

- Geometria zawieszenia

- Co to jest eCall?

- Z drugiej ręki: Opel Zafira Tourer (od 2011 r.)

- Top 10: trwałe kombi klasy średniej

- Fascynacje: Nissan Leaf – nowa generacja na Teneryfie

- Oldtimer: Chevrolet Corvette C2 Sting Ray

Foto: Auto Świat

Najnowsze wydanie tygodnika “Auto Świat” 7/2018 w sprzedaży od 12 lutego 2018 r.

Miłej lektury!