W tym wydaniu szczególną uwagę poświęciliśmy m.in. Syrenie 104 – auto, które pierwotnie miało być ostatnią generacją produkowanego od 1957 roku modelu. Po przeniesieniu w 1972 roku produkcji do Bielska (już odmiany 105) Syrena żyła jeszcze…11 lat.

Bardzo ciekawe jest również zestawienie małych dostawczaków, które – jakby kiedyś powiedziano – budowały kapitalizm. Ze względu na specyfikę użytkowania samochody te rzadko dożywają sędziwego wieku, a grono ich fanów tez nie jest Az tak bardzo liczne.

Lubiącym samodzielnie dbać o kondycję swoich aut polecamy test urządzeń do polerowania lakieru, ale przy okazji przestrzegamy: profesjonalne urządzenie w rekach niedoświadczonego amatora może okazać się groźne dla klasyka!

Na ostatnich stronach prezentujemy drugą część testu spalania klasyków, w którym VW Golf I diesel z 1983 roku zużył średnio 3,9 l oleju napędowego na 100 kilometrów. Obecnie najoszczędniejszy w polskiej ofercie Golf VII TDI (90 KM) spala średnio 3,8 l/100 km…

W numerze 1/2014 dwumiesięcznika Auto Świat Classic przeczytamy m.in.

Str. 6 – Klasyki z naszych marzeń sprzed lat – Kiedyś ze względu na cenę były obiektami westchnień i marzeń. Dziś, po latach może sobie na nie pozwolić prawie każdy

Str. 38 – Czy Zaporożec naprawdę był taki zły? – Porównanie małych samochodów z lat 60. XX w.: Fiata 600 D, Innocenti Mini 850, NSU Prinza 4 L i Zaporożca 965A

Str. 50 – Dostawczaki znane i nieznane – Auto użytkowe, które pomogły zbudować dobrobyt zachodniej Europy: Citroen AK 400, Fiat 500 K Furgoncino, Kalmar 441 B, Mini Van i Volkswagen Fridolin

Str. 64 – Auto, które zmieniło historię – Syrena 104: nowy silnik i lepsza skrzynia biegów, ale stare problemy

Str. 70 – Klasyki dla estetów – Krótkie zestawienie aut, które zapisały się w historii samochodowego design: Maserami Quattroporte I, Citroen ID 19, Lancia Flamina, Lincoln Continental

Str. 90 – Informacje – wyprawa Fordem Modeno A. Zmiana przepisów celnych. Licytacja obrazu Andy’ego Warhola. Kalendarz aukcji klasycznych aut

Str. 92 – Wiele twarzy W124/S124 – Przegląd najciekawszych wersji popularnego przedstawiciela klasy średniej

Str. 106 – Porady – Piaskowanie nadwozia

Str. 111 – Po co komu rzeczoznawca?

Str. 112 – Jak powstaje kopułka?

Str. 114 – Kupujemy klasyka w komisie

Str. 122 – Cennik aut

Str. 130 – Test polerek

Str. 116 – Reportaż/rozrywka – Historia radia samochodowego (2)

Str. 134 – Portret: Robert Mucha

Str. 146 – Terminu imprez

Str. 136 – Test spalania klasyków (2)

Zapraszamy do lektury!

Auto Świat Classic 1/2014 już w sprzedaży Foto: Auto Świat
Auto Świat Classic 1/2014 już w sprzedaży