Dziś Fiat Ducato wyszedł poza granice Europy i jest sprzedawany także w Rosji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie oraz w Australii. Aktualnie Ducato jest obecne na rynkach ponad 80 krajów całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której od tego roku sprzedawany jest pod marką RAM.

Spośród nowości na pierwszy plan wysuwają się 2 różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16", nowe reflektory ze światłami  w technologii LED oraz 3 częściowy zderzak przedni, majacy na celu obniżenie kosztów ewentualnej naprawy.

Wewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia - Classic, Techno i Lounge. Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą. W nowym Ducato znajdziemy także uchwyt urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet, umieszczony na środku deski rozdzielczej.

Według zapewnień producenta Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. W gamie znajdziemy silniki MultiJet II Euro 5+: 2.0 MultiJet 115 KM/280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów);  2.3 MultiJet 130 KM/320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM/350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM/400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów). We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest zautomatyzowana skrzynia Comfort Matic .

Nowe Ducato może pochwalić się także dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon.

Samochód będzie dostępny na rynku pod koniec maja.