Nowa generacji Hyundaia i10 stanowi kontynuację najnowszego stylu producenta, nazywanym Fluidic Sculpture. Design zawiera więc też niektóre elementy znane już z najnowszej generacji Hyundaia i30.
W pierwszym okresie auto będzie produkowane w wersji pięciodrzwiowej, ale nie wyklucza się również dołaczenia do oferty wersji trzydrzwiowej. Do napędu przewidziano nowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 TCI o mocy 106 KM.
Przeniesienie produkcji i10 do Turcji oznacza, że Hyundai będzie w Europie produkował 90 proc. aut sprzedawanych w tym regionie. Obok tureckiego zakładu Izmit Hyundai produkuje jeszcze w czeskich Noszowicach i w rosyjskim Saint Petersburgu.
Zakład w Noszowicach jest w stanie rocznie wyprodukowac 300 tys. aut, w St. Petersburgu – 150 tys., a w Izmit – 200 tys. Turecki zakład obok nowego Hyundaia i10 produkuje model i20, którego nowa generacja pojawi się w 2014 r.
Sprzedaż samochodów marki Hyundai w Europie systematycznie wzrasta. W 2012 roku było to prawie 400 tys. aut, co oznacza wzrost o 10,5 proc. W 2013 r. w krajach Unii Europejskiej Hyundai sprzedał 176 157 aut, a więc o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Nowa generacja Hyundaia i10 będzie miała premierę w połowie września podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem.