Wcześniej auto zadebiutowało na styczniowej wystawie w Detroit. Nowy IS radykalnie zmienił stylistykę. Spokojny, ponadczasowy wygląd obecnej wersji zastąpiono krzykliwym i agresywnym designemz charakterystyczną wielką osłoną chłodnicy (pakiet F Sport).
Całkowitej przemianie uległo także wnętrze pojazdu, które upodobniło się do najnowszych modeli Lexusa: GS i LS. Samochód jest o 80 mm dłuższy (4 665 mm) i o 10 mm szerszy od poprzednika. Rozstaw osi wydłużono o 70 mm (2 800 mm). Większe wymiary pozytywnie wpłynęły na ilość miejsca w kabinie i pojemność bagażnika.
Nowy Lexus IS będzie oferowany w dwóch wersjach napędowych: benzynowej IS 250 z 2,5-litrowym silnikiem o mocy 207 KM oraz nowej hybrydowej IS 300h o całkowitej mocy 223 KM(po raz pierwszy w tym modelu). W peirwsyzm przypadku napęd na tylne koła przenoszony jest poprzez 6-stopniowy automat, a w drugim za pośrednictwem bezstopniowej przekąłdni CVT.
Ceny nowego IS-a poznamy bliżej jego premiery rynkowej.