Opcja napędu na cztery koła dostępna jest także dla pozostałych odmian E 63 AMG. Ich moc wzrosła z 386 kW (525 KM) do 410 kW (557 KM), a moment obrotowy sięga 720 Nm. 5,5-litrowy silnik V8 biturbo pozostaje jednocześnie bezkonkurencyjny pod względem zużycia paliwa.
Podobnie jak dotychczas, model dostępny jest jako limuzyna oraz kombi. Jego silny charakter zdradza dynamiczne oblicze z osłoną chłodnicy przeciętą "podwójnym ostrzem" i szerokim przednim spojlerem w kształcie skrzydła - elementami charakterystycznymi dla nowego stylu AMG. Wrodzony magnetyzm E 63 AMG potęgują niezrównane osiągi i prowadzenie oraz szerszy niż dotychczas zakres wyposażenia standardowego.
Także CLS 63 AMG korzysta z rozwiązań zarezerwowanych dla nowego E 63 AMG. Wersje Coupé i Shooting Brake oferowane będą teraz z układem 4MATIC. Gama samochodów Mercedes-AMG z napędem na cztery koła wzbogaca się tym samym o dwa nowe auta i wraz z SUV-ami - ML 63 AMG, GL 63 AMG, G 63 AMG oraz G 65 AMG - liczyć będzie osiem modeli. Jeszcze w tym roku dołączą do nich kolejne nowości z napędem 4MATIC - A 45 AMG oraz CLA 45 AMG.
Wszechstronność i znakomite tempo to atuty sportowej, 7-biegowego przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT. Cztery tryby jazdy - "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) - pozwalają dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcja ECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, a skrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia. Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu.
Tandem silnika i skrzyni reaguje znacznie agresywniej w trybach "S", "S+" oraz "M", a funkcja ECO start/stop zostaje wtedy uśpiona. Precyzyjne przerwy w realizacji procesu zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę przełożeń i emocjonujący dźwięk jednostki napędowej. 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT uzbrojona jest również w funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.
Napęd na obie osie 4MATIC: wyśmienita dynamika jazdy
Wydajny napęd na cztery koła AMG 4MATIC kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkowe niutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy. Do wymagań permanentnego napędu na obie osie dostosowany został 3-stopniowy układ ESP®. W trybie "SPORT Handling" wspomaga go układ Torque Vectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje indywidualne koła. Cel? Jeszcze lepsza zwinność i eliminacja podsterowności w jeździe po łukach.
Napęd na obie osie 4MATIC sprzyja większej przyczepności podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni. Optymalną trakcję gwarantuje sprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym o wartości 50 Nm. Sercem napędu jest skrzynia rozdzielcza zintegrowana z obudową przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT w sposób, który nie wymaga dodatkowej przestrzeni. Moment obrotowy płynie za pośrednictwem wału napędowego do kół przedniej osi. Przeniesienie siły napędowej z przedniego dyferencjału do półosi odbywa się poprzez wałek pośredni, biegnący przez kanał w misce olejowej silnika. Kompaktowy mechanizm napędu na obie osie został zoptymalizowany pod kątem masy - całość waży jedynie 70 kg.