Range Rover nowej generacji zadebiutował w zeszłym roku, więc już najwyższy czas na uzupełnienie oferty o nową odmianę Sport. Range Rover Sport to najlepiej sprzedający się model Land Rovera w Ameryce Północnej, z czego najwięcej egzemplarzy sprzedaje się właśnie w Nowym Jorku. Nie można było zatem wymarzyć sobie lepszego miejsca na prezentację nowego modelu.

Sport, bardziej niż klasyczny Range Rover, upodobnił się do mniejszego modelu Evoque. Sylwetka nie jest tak kanciasta, jak poprzednika. Pomimo, że nowy Range Rover Sport urósł, to wygląda dynamiczniej. Auto jest o 62 mm dłuższe (4 850 mm) oraz o 55 mm szersze od dotychczasowej generacji modelu. Nowy Sport ma też o 178 mm dłuższy rozstaw osi. We wnętrzu w komfortowych warunkach może podróżować pięć osób, a okazjonalnie nawet siedem, dzięki dwóm dodatkowym fotelom ukrytym w podłodze bagażnika.

W porównaniu z Range Roverem, Sport jest o 149 mm krótszy i o 55 niższy, a także o 45 kg lżejszy. Nadwozie samochodu również jest w całości wykonane z aluminium. W porównaniu z poprzednikiem oznacza to spadek masy aż o 420 kg! Przekłada się to oczywiście na lepsze osiągi i niższe zużycia paliwa.

W chwili debiutu rynkowego auto będzie oferowane z czterema jednostkami napędowymi. Klienci będą mieli do wyboru: dwa silniki benzynowe z kompresorem (340-konny 3.0 V6 i 5.0 V8 o mocy 510 KM) oraz dwie jednostki wysokoprężne (3.0 TDV6 o mocy 258 KM i 3.0 SDV6 o mocy 292 KM). Wszystkie silniki współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

Później oferta poszerzy się o topowego diesla SDV8 o pojemności 4,4 litra i mocy 339 KM, a także o wariant hybrydowy, również z motorem wysokoprężnym. Niewykluczone, że w dalszej kolejności pod maskę nowego Sporta będzie mogła trafić także mała jednostka czterocylindrowa, z którą waga pojazdu nie przekraczałaby dwóch ton.

Jak przystało na Range Rovera, także Sport jest dzielny w terenie. Poza asfaltem z pomocą przychodzą liczne systemy elektroniczne, napęd na cztery koła czy pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości. Nie oszukujmy się jednak, że to auto będzie kupowane przez fanów offroadu.

Nowy Range Rover trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku. Auto będzie oferowane w 169 krajach świata, w tym oczywiście w Polsce. Ceny zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.