Czterocylindrowy motor został wyposażony w kombinację układów BMW TwinPower Turbo, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC.

Dzięki temu jest bardzo wydajny, zapewniając zlbiżone, a nawet lepsze parametry, jak rzędowy silnik sześciocylindrowy o pojemności 3 litrów. Silnik generuje 245 KM mocy, czyli o 75 KM więcej niż dotychczasowy, najmocniejszy 2-litrowiec, oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest już dostępny od samego „dołu”, przy 1 250 obr./min.

Nowa jednostka może współpracować sześciobiegową przekładnią manualną, a także z ośmiostopniowym „automatem”. Ze standardowym napędem na wszystkie koła BMW X1 xDrive28i przyspiesza do 100 km/h w czasie odpowiednio 6,1 i 6,5 s i może osiągnąć 240 km/h prędkości maksymalnej.

Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 7,9 l/100 km i emisję 182 g CO2/km. Do osiągnięcia takich wyników przyczyniają się także rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics, taki jak: odzysk energii hamowania, system Auto Start-Stop oraz wskaźnik optymalnej zmiany przełożenia.

W X1 z nowym silnikiem zadebiutuje także sportowy pakiet M Sports, który będzie potem dostępny we wszystkich wersjach silnikowych. Zestaw zawierają m.in. elementy aerodynamiczne nadwozia i sportowe zawieszenie.

Sprzedaż BMW X1 Xdrive28i rozpocznie się wiosną br. Ceny nie są jeszcze znane.