Volkswagen Jetta – Popularne, ale poza Europą
Sedan Volkswagena cieszy się dużym zainteresowaniem głównie w Azji oraz w Stanach Zjednoczonych. Jak ważne są to rynki dla tego auta potwierdza fakt, że zmodernizowaną Jettę zaprezentowano właśnie podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w kwietniu 2014 roku.
Volkswagen Jetta – Dłuższy dzięki nowym zderzakom
Zmodernizowaną Jettę rozpoznamy z przodu po nowym (dłuższym o 15 mm) zderzaku, innym grillu i wlotach powietrza oraz LED-owych reflektorach (w opcji biksenonowe ze światłami wykonanymi w technologii LED). Specjaliści od aerodynamiki poprawili o 10 procent wartość współczynnika oporu powietrza w porównaniu z poprzednikiem. Dokonano tego nie tylko dzięki zmiano w przedniej cześci pojazdu, ale także za sprawą zastosowanej osłony tylnego zawieszenia.
Z tyłu nową generację Jetty można rozpoznać po zmienionej pokrywie bagażnika, charakterystycznych tylnych światłach i po zderzaku. Typowy dla stylistyki wszystkich nowych modeli Volkswagena jest poziomy układ linii w tylnej części nadwozia. Pokrywa bagażnika ma dodaną aerodynamiczną krawędź obrysową.
Volkswagen Jetta – Wnętrze częściowo przejęto z Golfa
Wnętrze Jetty po face liftingu rozpoznamy po nowych (tubowych) wskaźnikach i wyświetlaczu wielofunkcyjny (na życzenie kolorowy). Nowe są również kierownice elementy dekoracyjne na konsoli środkowej (błyszczący, czarny panel wokół dźwigni zmiany biegów) oraz chromowane detale przy elementach obsługi klimatyzacji automatycznej. Zmodernizowano także kształt otworów wentylacyjnych, zastosowano oświetlenie Ambiente (podświetlone klamki w drzwiach i oświetlona przestrzeń wokół nóg) oraz kolory i wzór tapicerki siedzeń, a także poszycia drzwi.
Volkswagen Jetta – Nowe elektroniczne systemy wspomagające
Debiutująca na rynku Jetta może być wyposażona w cały szereg systemów wspomagających pracę kierowcy. Po raz pierwszy Volkswagen oferuje Jettę z takimi systemami jak Blind Spot Monitor, Rear Traffic Alert, Front Assist z funkcją ostrzegania przed zagrożeniem kolizją.
Blind Spot Monitor to system pomagający uniknąć kolizji przy zmianie pasa ruchu. Jeżeli w martwym polu widzenia lusterek znajduje się jakiś pojazd lub nadjeżdża od tyłu, system ostrzeże kierowcę migającym symbolem przy krawędzi lusterek zewnętrznych.
Rear Traffic Alert to system wspomagający wyjazd tyłem z miejsca położonego prostopadle do osi drogi. Radar rejestruje obiekty, które znajdują się w odległości nawet do 40 metrów. W przypadku zagrożenia kolizją, w pierwszej kolejności system akustycznie ostrzega kierowcę. Jeżeli kierowca nie posłucha układ automatycznie uruchomi hamulce. Rear Traffic Alert oferowany jest w pakiecie z systemem Blind Spot Monitor od wersji Comfortline za 1470 zł.
Front Assist to układ pomagający uniknąć najechania na inny pojazd. Czujniki radarowe w sposób ciągły monitorują odległość do poprzedzających pojazdów. Jeżeli wystąpi ryzyko najechania na pojazd znajdujący się z przodu, system FA ostrzega kierowcę akustycznie i optycznie symbolem na wyświetlaczu,
Volkswagen Jetta – Drobne zmiany w silnikach Diesla
Zmodernizowana Jetta dostępna jest z niemal identyczną gamą silnikową. Najsłabszą jednostkę reprezentuje motor 1.2 TSI o mocy 105 KM, topową stanowi 2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM. Większość silników współpracuje z manualną 6-stopniową skrzynią biegów (tylko w podstawowym 2-litrowym TDI/110 KM – 5-stopniowa) lub automatyczną DSG (6- lub 7-biegową).
1.2 TSI/105 KM (man. 6) – od 69 290 zł
1.4 TSI/125 KM (man. 6 lub aut. 7) – od 72 590 zł
1.4 TSI/150 KM (man. 6 lub aut. 7) – od 78 190 zł
2.0 TDI/110 KM (man. 5) – 80 590 zł
2.0 TDI (man. 6 lub aut. 6) – 92 590 zł
Gama benzynowych silników nie uległa zmianie, zmodernizowano za to jednostki wysokoprężne, które w porównaniu do poprzednika różnią się konstrukcją i zużywają mniej paliwa. Wszystkie jednostki napędowe Jetty oferowane w Polsce wyposażone są seryjnie w system Start-Stop.
Volkswagen Jetta - Trzy wersje wyposażenia
Jetta będzie dostępna na polskim rynku w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. W wyposażeniu Trendline znajdziemy m.in.: system ESP (ESC), 6 airbagów, radio z CD, system Start-Stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy oraz dojazdowe koło zapasowe. Topowa highline posiada dodatkowo m.in.: przyciemniane szyby, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, kierownicę multifunkcyjną, sportowe fotele, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz czujnik deszczu.