Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Obd ii

Obd ii

Problem z kontrolką Check Engine? Sprawdziliśmy, jak działa popularny polski program do diagnostyki samochodowej

Problem z kontrolką Check Engine? Sprawdziliśmy, jak działa popularny polski program do diagnostyki samochodowej

Zestaw składający się z programu do diagnostyki SDPROG i interfejsu Bluetooth kosztuje mniej więcej tyle, co podpięcie auta pod komputer w serwisie. Postanowiliśmy sprawdzić, czy da się nim zrobić to samo, co przy zastosowaniu komputera diagnostycznego z prawdziwego zdarzenia.

Co można podłączyć do gniazda OBD?

Co można podłączyć do gniazda OBD?

Gniazdo układu diagnostyki pokładowej auta ma więcej zastosowań niż tylko odczytywanie za jego pośrednictwem błędów zapisanych przez komputer. Na rynku przybywa gadżetów podłączanych do gniazda OBD

Czy wiesz, co pamięta twoje auto? Więcej niż myślisz

Czy wiesz, co pamięta twoje auto? Więcej niż myślisz

Nowoczesne samochody "pamiętają" znacznie więcej niż się ich użytkownikom – a często i mechanikom czy sprzedawcom – wydaje. Fachowcy potrafią odzyskać ze sterowników szczegółowe informacje m.in. o kolizjach, usterkach, czy nawet przebiegu.

Jakie dane zbiera twój samochód i co o tobie wie

Jakie dane zbiera twój samochód i co o tobie wie

Nowoczesne samochody zbierają mnóstwo danych o kierowcy i jego jeździe. Zachowują na przykład w pamięci parametry ostatnich sekund jazdy poprzedzających wypadek. Wiedzą, kto prowadził i czy w danej chwili z kimś rozmawiał. Niektóre... filmują całe zdarzenie!

CDS - system, dzięki któremu można poznać tajniki samochodowych awarii

CDS - system, dzięki któremu można poznać tajniki samochodowych awarii

CDS jest ogromnym ułatwieniem dla mechaników podczas diagnozowania usterek. Współczesne samochody są wyposażone w elektronikę, która wraz z upływem lat jest cyklicznie rozbudowywana, wykonując więcej zadań. Utrudnia to odszukanie winowajcy określonego problemu, a więc przedłuża i komplikuje przeprowadzenie badania. Jednakże systemy diagnostyczne też ulegają rozbudowie i z pomocą przychodzi CDS.

OBD w samochodzie, czyli jak sprawdzić styl jazdy i założyć podsłuch

OBD w samochodzie, czyli jak sprawdzić styl jazdy i założyć podsłuch

Wystarczy jeden moduł podłączony do gniazda OBD, by łatwo sprawdzić nie tylko jak jeździliśmy, ale także kiedy i gdzie. A to jeszcze nie wszystko. Lokalizator samochodu, monitoring pojazdu albo tracker samochodowy. Nazw jest wiele, a produkt właściwie niemal taki sam. Przynajmniej na pierwszy rzut oka

Izzy Drive: pierwszy test

Izzy Drive: pierwszy test

Zaczynamy test aplikacji dla kierowców: Izzy Drive. Przyda się nie tylko do pokazywania różnych parametrów samochodu poprzez OBD2. To także wideo rejestrator GPS i komunikator dla kierowców (jak np. AutoRadar, iCoyote czy Yanosik).  Oto nasze pierwsze wrażenia.

Komputerowa diagnostyka usterek - to nie jest takie proste

Komputerowa diagnostyka usterek - to nie jest takie proste

Testery usterek, zwane popularnie komputerami diagnostycznymi, stają się powszechnym wyposażeniem warsztatów samochodowych wszelkiego rodzaju. Nie ma od tego ucieczki - współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi.

OBD II

OBD II

Podstawowymi wymaganiami dla systemu OBD II są: stosowanie znormalizowanych złącz diagnostycznych, takich samych kodów błędów, oraz możliwość lokalizowania usterek poprzez wszystkie dostępne na rynku urządzenia diagnostyczne..

Maszyna nie wystarczy

Maszyna nie wystarczy

Testery usterek, zwane popularnie komputerami diagnostycznymi, stają się powszechnym wyposażeniem warsztatów samochodowych wszelkiego rodzaju. Nie ma od tego ucieczki - współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech