Wyższa ochrona silnika

By zminimalizować poziom zużycia elementów silnika oraz zapewnić mniejsze tarcie między nimi w nowoczesnych konstrukcjach wymagane są oleje o niskiej klasie lepkości 0W. Według stanu na rok produkcji 2020 aż 70% „pierwszych zalań” silników grupy VW w Polsce stanowi olej Longlife IV 0W-20 o normie 508.00/509.00. Drugim natomiast najczęściej używanym olejem jest 0W-30 Longlife III o znanej normie 504.00/507.00 czyli dawny olej o klasie lepkości 5W-30. Zmiana klasy lepkości oleju nie dotyczy wyłącznie grupy Volkswagen, ale również innych producentów samochodów. Postęp technologiczny oraz nowe rozwiązania powodują, że w niedalekiej przyszłości konieczne będzie stosowanie oleju o jeszcze niższej lepkości, a oleje 10W-40, czy 15W-40 całkowicie wyjdą z użycia.

Foto: Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Innowacyjna formuła

Nowe Oryginalne Oleje grupy Volkswagen o klasie lepkości 0W to odpowiedź na nowe trendy w motoryzacji. Dzięki wykorzystaniu bazy olejowej otrzymanej z gazu ziemnego, olej charakteryzuje się bardzo wysoką czystością i niską reaktywnością chemiczną. Skutkuje to lepszą odpornością na utlenianie, co przekłada się z kolei na dłuższy czas eksploatacji oleju. W połączeniu z dodatkami dyspergującymi, które zapobiegają agregacji zanieczyszczeń, eksploatowany silnik charakteryzuje się czystością zbliżoną do fabrycznej przy jednoczesnym bardzo dobrym zabezpieczeniu jego elementów przez zużyciem, co potwierdzają wyniki testów przeprowadzonych przez centralne laboratorium koncernu VW.

Ochrona środowiska

Zgodność parametrów lepkości z wymogami konstrukcyjnymi silników i normami emisji spalin dodatkowo pozytywnie wpływa na środowisko i zmniejsza emisję CO2, gdyż lepsza pompowalność oleju w trakcie zimnego rozruchu silnika pozwala oszczędzić paliwo, a dzięki lepszemu przewodzeniu ciepła silnik jest lepiej chłodzony, przez co pracuje bardziej wydajnie. Przykładowo według testu oszczędności paliwa VW PV1451 dla samochodu pokonującego rocznie około 14.580 km przy średnim zużyciu ~6l paliwa na 100 km, daje to dodatkowe ~437 km zasięgu rocznie przy użyciu oleju Volkswagen LongLife III 0W-30 i ~583 km przy użyciu oleju Volkswagen LongLife IV 0W-20 w porównaniu do oleju referencyjnego dla branży.

Zmień olej na lepsze

Używając wcześniej oleju 5W-30 spełniającego normę VW 504.00/507.00 można bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla silnika używać nowego Oryginalnego Oleju 0W-30, gdyż posiada tę samą normę fabryczną VW. Jeśli dopuszczane są dwie normy VW do danego silnika, warto zastanowić się przy kolejnej wizycie w serwisie nad zmianą oleju na olej 0W-20, zyskując jeszcze lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2.

Dostępny w całej Autoryzowanej Sieci Serwisów Grupy Volkswagen w Polsce.

Więcej informacji o produkcie na stronie http://www.olejsilnikowyvw.p

Foto: Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.