Silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection) zastąpi dotychczasową jednostkę 1.6 Turbo. Nowy motor generuje 170 KM mocy i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 50 Nm więcej) już od 1 650 do 4 250 obr./min (w jednostkach starszej generacji od 2 200 obr./min).

Poza znacznie wyższym momentem obrotowym, silnik cechuje się niższym o nawet 14 proc. poziomem zużycia paliwa i emisji CO2. Według cyklu pomiarowego NEDC, Astry hatchback i sedan z silnikami 1.6 SIDI Turbo zużywają5,9 l benzyny na 100 km i emitują 139 g CO2 na kilometr. Samochody są seryjnie wyposażone w system Start/Stop i sześciostopniową ręczną skrzynię biegów (przekładnia automatyczna dostepna za dopłatą).

Pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy i może rozpędzić się do 220 km/h.Auto odznacza się dobrą elastycznością na piątym biegu, co pozwala na przyspieszenie od 80 do 120 km/h w ciągu 8,8 sekundy.

Nowy motor 1.6 Turbo będzie oferowany w Astrze hatchback, sedan i kombi. Na chwilę obecną w Polsce dostępna jest pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo w wersji Cosmo w cenie od 87 200 zł i podobnie wyposażona Astra Sports Tourer w cenie od 91 100 zł.

Foto: Auto Świat
Opel Astra z nowym silnikiem

„Po wprowadzeniu nowych silników w modelach Cascada i Zafira Tourer bardzo cieszymy się, że możemy zaoferować tę zaawansowaną jednostkę w naszym najlepiej sprzedającym się modelu — modelu Astra — w trzech bardzo popularnych wersjach nadwozia. Dzięki tym mocnym i cichym silnikom nowej generacji trzy razy szybciej zbliżamy się do czołówki w swojej klasie, gdyż równocześnie montujemy je w pięciodrzwiowej Astrze, Astrze sedan i Astrze Sports Tourer.” - powiedział Mike Ableson, członek zarządu Opla ds. technologii.

Do 2016 roku Opel stworzy trzy nowe rodziny silników (w sumie trzynaście jednostek) oraz nowe skrzynie biegów. W ciągu kolejnych czterech lat Opel ma zamiar odnowić 80 proc. swojej oferty jednostek napędowych.