Corsa OPC zadebiutuje 3 marca podczas dni prasowych salonu samochodowego w Genewie.

Corsa OPC to małe auto, ale wielkie duchem i bardzo bojowe. Ma pod maską doładowany silnik 1,6 litra rozwijający moc 207 KM i moment obrotowy 280 Nm. Skrzynia ręczna, 6-biegowa.

Opel Corsa OPC będzie więc mocniejsza od swoich rywali: VW Polo GTI (192 KM), Forda Siesty ST (182 KM) oraz Renault Clio RS (200 KM).

Z zewnątrz nową Corsę OPC będzie łatwo odróżnić od zwykłej wersji (5.generacja Corsy zadebiutowała jesienią 2014 r.) m.in. dzięki przedniemu spoilerowi, wlotowi powietrza na masce, bocznym spoilerom na progach, dyfuzorowi pod tylnym zderzakiem, podwójnej rurze wydechowej, spoilerowi dachowemu.

Ponad 200-konny silnik nowej Corsy OPC pozwala rozpędzić się jej do „setki" w 6,8 sekund oraz uzyskać prędkość maksymalną 230 km/h.

Tak jak w przypadku innych sportowych modeli, próby prędkości i zachowania na zakrętach oraz przy prędkościach granicznych odbywały się na słynnej północnej pętli toru Nurburgring w Niemczech.

Corsa OPC porusza się na kołach 17-calowych. Podobnie jak w innych modelach OPC Opla, także w Corsie można całkowicie wyłączyć elektroniczny układ ESP – auto łatwiej wpada wówczas w poślizg boczny, co jest szczególnie cenione przez doświadczonych kierowców podczas jazd na torze.

Kierowcom amatorom należy stanowczo odradzić wyłączanie układu ESP!

Uruchomienie produkcji Opla Corsy OPC planowane jest na przełom kwietnia i maja 2015 r.

Ceny w Niemczech zaczynają się od 24 400 euro.