Opel Speedster to mały, sportowy roadster produkowany przez niemiecką markę Opel AG. Auto zadebiutowało w 2000 roku i było prawdziwym przełomem w historii Opla. Miał to być nieoficjalny następca legendarnego modelu GT z lat 60. Na rynku brytyjskim, pojazd znany był jako Vauxhall VX220.
Zazwyczaj po wejściu w życie nowych przepisów oraz regulacji, są one przez większość przeklinane – w przypadku zmian przepisów w prawie europejskim z 2000 roku, tą „większością” był Lotus. Niewielki brytyjski producent ulicznych gokartów musiał wprowadzić modyfikacje konstrukcyjne w swoim dziele, aby dalej legalnie sprzedawać swoje modele w Europie, jednak fundusze jakie musiałby w to zainwestować, przekraczały jego możliwości. Z pomocą przyszło GM, które zaproponowało wyłożenie pieniędzy potrzebnych na zmiany, lecz w zamian mogliby korzystać z konstrukcji Lotusa i oferować go pod własną marką oraz z własnymi silnikami.
Tym sposobem Opel stworzył idealną maszynkę do zabawy. 2-osobowy roadster prezentował się bardzo korzystnie – niska karoseria, uwypuklone błotniki, duże reflektory oraz ostre linie podkreślały charakter auta i dawały mu zadziorny design. Wnętrze było bardzo ciasne i bardzo surowe – z „luksusów” można było tu znaleźć jedynie ABS, poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz radio. Dzięki użyciu aluminium oraz włókna szklanego, Speedster ważył ok. 900 kg.
Do napędu służyły 2 benzyniaki – wolnossący 2,2-litrowy oraz turbodoładowana 2-litrowa jednostka. Generowały one kolejno 147 oraz 200 KM. Jednostkę napędową umieszczono centralnie, a by zniwelować dużą podatność na nadsterowność, na przedniej osi stosowano specjalnie wąskie opony. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 2005 roku zakończono produkcję Opla Speedstera, a jego następcą został model GT.