Włoski producent jest dumny z faktu, że produkuje namniejsze w Europie auto z napędem na cztery koła. Prawdą jest, że konkurencja nie zabiega o tak wąską grupę klientów.
Do napędu w wersji podstawowej zastosowano dwucylindrowy silnik benzynowy 0.9 l TwinAir o mocy 85 KM, ale do dyspozycji jest również czterocylindrowy trubodiesel 1.3 MultiJet II o mocy 75 KM. W wyposażeniu znalazł się często przeklinany przez kierowców system start-stop. Sześciostopniowa przekładnia ma krótsze przednie przełożenie, które spełnia funkcję redukcji. Dyferencjały są sterowane elektronicznie.
Nadwozie pięciodrzwiowego hatchbacka ma długosć 3680 mm(+27 mm), szerokość 1670 mm(+27 mm) i wysokość 1600 mm(+49 mm), przy identycznym rozstawie osi 2300 mm. O 1 mm zwiększył się rozstaw przednich kół.
Pierwsza seria zdjęć firmowych pokazuje egzemplarz w efektownym zielonym metaliku Tascana, a ktorym doskonale koresponduje wnętrze. W ofercie ma być także wersja pomarańczowa Sicilia, którą znamy z poprzedniej generacji Fiata Panda. Producent nie informuje o mozliwości indywidualizacji
Oficjalna premiera światowa Fiata Panda 4x4 trzeciej generacji odbędzie się pod koniec września 2012 roku w Paryżu.