Po Golfie GTI zaprezentowanym w 2013 roku przyszła pora na mniejszego brata – Polo GTI.

Mały, ale szatan – tak możnaby najkrócej scharakteryzować sportową odmianę Polo.

Auto ma silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM. Rozpędza się do 236 km/h, a do „setki" potrzebuje zaledwie 6,7 sekundy.

Nowe Polo GTI dostępne jest z dwoma rodzajami skrzyń biegów: 7-stopniową DSG lub 6-biegową manualną.

Z zewnątrz Polo GTI można rozpoznać po wielu sportowych dodatkach – m.in. czerwonym pasie na osłonie chłodnicy, poszerzonych progach, 17-calowych obręczaach kół z metali lekkich oraz po czerwonych zaciskach hamulcowych. Sportowego sznytu dodają także: spoiler dachowy, dyfuzor, podwójna końcówka układu wydechowego.

Polo GTI wyposażone jest w komplet elektronicznych systemów zapewniających stabilną jazdę i bezpieczeństwo. Przy czym układ stabilności jazdy ESC można ustawiać w zależności od rodzaju jazdy.

Np. przytrzymanie przycisku ESC przez 3 sekundy aktywuje tryb ESC Sport – układ reaguje z opóźnieniem na poślizgi boczne, pozwalając kierowcy na jazdę z uślizgiem tylnych kół.

VW Polo GTI w Niemczech pojawi się w salonach dilerów już w październiku 2014 r. W pozostałych krajcha europejskch – w lutym 2015 r.