Prognozujemy, iż nowy Peugeot 2008 zrobi wielką furorę. To ładne i nowoczesna auto, które powinno producentowi przynieść rynkowy sukces. Rozwiązania techniczne mają źródło w Peugeocie 208, ale długością 4,16 m Peugeot 2008 przerasta małą siostrę o 20 cm, a wysokością 1,56 m – o 10 cm. Po mieście auto porusza się nad wyraz poręcznie i zwinnie, bez trudu wślizguje się nawet w ciasne miejsca parkingowe.
Wewnątrz Peugeot 2008 bardzo przypominamodel 208. Tak jak w nim, mała kierownica dość głęboko tkwi w gustownym kokpicie, a zegary umieszczono ponad nią. W modelu 2008 fotel jest jednak tak wysoko zamontowany, że nawet kierowca niskiego wzrostu bez trudu odczyta wskazania.
Bagażnik w zależności od ustawienia tylnych siedzeń może mieć od 360 do 1194 litrów pojemności.
Polski importer ogłosił już cennik modelu 2008. Najtańsza wersja z silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1199 cm3 o mocy 82 KM przy 5740 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm przy 2750 obr./min pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 169 km/h. Z pięciobiegową przekładnią manualną w wersji Acces wyceniona została na 54 500 zł.
Acces oferuje następujące standardowe wyposażenie: 6 poduszek powietrznych, ABS i ESP, przednie reflektory soczewkowe i światła LED do jazdy dziennej, system ostrzegania innych użytkowników przy nagłym hamowaniu, centralny zamek sterowany pilotem, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, regulacja wysokości fotela kierowcy, tylna kanapa dzielona asymetrycznie i składana, komputer pokładowy, instalacja do montażu radia z anteną, relingi dachowe, felgi stalowe 15-calowe z oponami 195/65 R15, zapasowe koło dojazdowe.
Dopłata: 1 800 zł za lakier metalizowany, 2 400 zł za lakier perłowy Biały Nacre, 3 000 zł za klimatyzację manualną.
Wersja Active dodatkowo oferuje: Hill Assist – system wspomagający pokonywanie wzniesień, klimatyzację manualną, multimedialny ekran dotykowy, kierownice skórzaną z chromowanym wykończeniem, felgi stalowe 16-cali z oponami 195/60 R16.
Za dopłatą: 1 000 zł – klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, 400 – elektrycznie sterowane szyby w tylnych drzwiach, 700 zł – podgrzewane przednie fotele, 400 zł – multimedialny ekran dotykowy, 1 600 zł – szklany panoramiczny dach, 1 800 zł – lakier metalizowany, 2 400 - biały lakier perłowy, felgi aluminiowe 16-cali z oponami 195/60 R16, 600 zł - pakiet Widoczność (automatyczny wyłącznik reflektorów, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne), 1 000 zł – pakiet Miejski (czujniki cofania, składane lusterka zewnętrzne), 1 400 zł – system audio z nawigacją satelitarną, gniazdem USB i ekranem dotykowym.
Najlepiej wyposażona wersja Allure to dodatkowo: reflektory przeciwmgielne z funkcja doświetlania zakrętów, elektrycznie sterowane szyby w tylnych drzwiach, uchwyt na napoje w konsoli środkowej, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, sportowe przednie fotele, tapicerka siedzeń łączona ze skórą ekologiczną, felgi aluminiowe 16-calowe, pakiet Widoczność i pakiet Miejski.
Do jeszcze większego komfortu musimy dopłacić: 4 000 zł za pakiet skórzany, 1 000 zł za 17-calowe felgi aluminiowe, 1 200 zł za asystenta parkowania, 1 600 zł za panoramiczne okno dachowe, 1 500 zła za system Hi-Fi JBL z 8 głośnikami, 700 zł za podgrzewane przednie fotele i 700 zł za dodatkowy alarm.
1.2 VTI 82 KM | M5 | 54 500 zł | 61 200 zł | 67 700 zł |
1.6 VTI 120 KM | M5 | - | 65 800 zł | 72 300 zł |
1.4 HDI 68 KM | M5 | 61 700 zł | 67 700 zł | - |
1.6 e-HDI 92 KM | M5 | - | 71 700 zł | 78 200 zł |
1.6 e-HDI 115 KM | M6 | - | - | 82 600 zł |