Inżynierowie Peugeota jakiś czas temu zadali sobie pytanie: co zrobić, żeby nawiązać walkę z liczną konkurencją w segmencie kompaktowych SUV-ów? Wiadomo, że klienci wybierający tego tupu auta cenią w nich lepsze właściwości terenowe (m.in. zwiększony prześwit), ale z drugiej strony nie chcą dopłać do kosztownego napędu 4x4, który dodatkowo podnosi wagę auta i spalanie.

Francuscy konstruktorzy znaleźli złoty środek w postaci systemu Advanced Grip Control. Jest to rozwiązanie przeznaczone dla osób, które mają zamiar zapuścić się swoim autem dalej niż do najbliższego supermarketu. Cały system obsługuje się bardzo prosto, za pomocą pokrętła umieszczonego między fotelami. Działanie tego układu bazuje na wpływie elektroniki na funkcjonowanie systemów auta, jest to więc coś pomiędzy napędem 4x4, obsługiwanym za pomocą sprzęgła wiskotycznego, a napędem na jedną oś, ze zdecydowanym wskazaniem na ten pierwszy.

Kierowca ma do wyboru jeden z pięciu trybów, dopasowanych do rodzaju nawierzchni po których ma zamiar się poruszać. Podstawowy tryb służy do jazdy po suchym asfalcie, kiedy nie ma ryzyka, że auto wpadnie w poślizg. Następny tryb to jazda po śniegu. Działa on do prędkości 50 km/h i dostosowuje sposób dozowania momentu obrotowego oraz mocy do charakterystyki śliskiej nawierzchni. Trzeci program nazwano „Off-Road”. Ułatwia on poruszanie się w płytkim błocie – przekazuje moc na to koło, które ma najlepszą przyczepność, a działa do prędkości 80 km/h. Czwarty tryb pozwala na jazdę z prędkością do 120 km/h i dopuszcza lekki uślizg kół przy zachowaniu pełnej kontroli trakcji. Ostatni tryb spodoba się osobom o sportowym usposobieniu. Opóźnia on działanie układu ESP do czasu osiągnięcia prędkości 50 km/h. Tym samym umożliwia wywołanie poślizgu.

To jednak nie wszystko, nowego Peugeota 3008 wyposażono także w układ wspomagający kierowcę podczas stromych zjazdów. Z systemem Advanced Grip Control współpracuje Hill Assist Descent Control, czyli asystent zjazdu ze wzniesienia, który wyręczy kierowcę w operowaniu gazem i hamulcem (auto samodzielnie utrzymuje stałą prędkość), tak aby ten mógł skupić się wyłącznie na operowaniu kierownicą.

Co prawda, zastosowane systemy nie tworzą konwencjonalnego napędu 4x4, jednak Peugeot 3008, wyposażony w Advanced Grip Control, poradzi sobie w takich warunkach w których SUV z napędem na jedną oś już dawno wywiesiłby białą flagę.