Każdy nowoczesny samochód przechodzi testy zderzeniowe. Peugeot 3008 w testach przeprowadzonych przez Euro NCAP otrzymał najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek. Na wynik ten złożyło się zastosowanie kilku systemów bezpieczeństwa. Chyba nikogo nie dziwi już komplet poduszek powietrznych w obecnie produkowanych modelach, a 3008 ma ich sześć. ABS czy ESP też są już wszędzie, jednak Peugeot poszedł o krok dalej. Model 3008 jest seryjnie wyposażony w system monitorujący czas jazdy i przypominający kierowcy o zrobieniu przerwy w podróży, przez co przyczynia się do zniwelowania wpływu zmęczenia na czas reakcji prowadzącego.

Jeśli kierowca się zagapi, Peugeot 3008 ma w zanadrzu jeszcze inne systemy, które mogą pomóc w sytuacji zagrożenia. Podczas jazdy w mieście może przydać się przedni radar z układem awaryjnego hamowania. Przy prędkości do 30 km/h samochód może sam rozpocząć hamowanie, jeśli wykryje zagrożenie zderzeniem, np. z osobą, która wtargnęła na jezdnię, a kierowca nie podejmie działania. Active Safety Brake potrafi zupełnie zatrzymać pojazd lub przynajmniej tak zmniejszyć prędkość, żeby zminimalizować skutki kolizji. Kamera obsługująca powyższy system współpracuje również z adaptacyjnym tempomatem. Urządzenie to utrzymuje stałą odległość od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy, np. na autostradzie. Ponadto działa ono w zakresie 30-160-0 km/h, co oznacza, że również może w razie potrzeby, bez ingerencji kierowcy, zatrzymać pojazd.

Aby pewnie i bezpiecznie utrzymać zadany kurs Peugeot 3008 został wyposażony w system aktywnego monitorowania pasa ruchu. Poinformuje on kierowcę o niesygnalizowanej kierunkowskazem zmianie pasa, a jeśli ten nie zareaguje, samoczynnie skoryguje tor jazdy samochodu. Przy prędkościach w zakresie 65-180 km/h automat jest w stanie sam wykonać delikatne ruchy kierownicą, dzięki czemu Peugeot 3008 wróci na swój pas. W połączeniu z napędem 4x4 system ten zapewnia kontrolę nad autem niezależnie od warunków w jakich podróżujemy.

Żeby zapewnić maksymalną przyczepność i trakcję niezależnie od warunków, Peugeot 3008 jest wyposażony w system Advanced Grip Control. Wpływa on na pracę układów kontroli trakcji i przeniesienia napędu, reguluje czułość silnika na pedał przyspieszenia oraz działanie ABS-u. Nie jest to konwencjonalny napęd 4x4, ma jednak taką samą funkcję – daje kierowcy kontrolę nad samochodem w każdych warunkach, a tym samym zapewnia bezpieczeństwo.