Wybierz samochód

Peugeot 3008

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover będący pierwszym autem marki z tym segmencie. Auto zadebiutowało w 2009 roku, i mimo swojego charakteru, stylistycznie mocno nawiązywała do minivana 5008.

Auto bardzo wyróżniało się dużym przeszklenie, a szczególnie rozmiarem przedniej szyby, która sięgała aż do połowy przednich drzwi. Poza tym, jak opcja, można było zamówić szklany dach, który jeszcze bardziej potęgował poczucie przestrzeni. Jednak praktyka weryfikuje złudzenia. Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort, jednak z tyłu, roślejsi pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na nogi, jednak w sumie auto oferuje miejsc dla 5 osób.

Pojemność bagażnika wynosi 432 litry (w wersji hybrydowej o 55 litrów mniej), a skoro przy kufrze jesteśmy, to 3008 charakteryzuje się nietypowym sposób otwierania tylnej klapy. Górna część podnosi się klasycznie do góry, jednak dolna otwierana jest jak w pick-up'ach – w dół, przedłużając tym samym podłogę bagażnika.

Przed liftingiem pod maską pracować mogły 2 benzyniaki, oba o pojemności 1,6 litra i mocy 120 (VTi) lub 156 (THP) KM, oraz 2 diesle HDi. Mają one pojemność 1,6 oraz 2 litrów i generowały kolejno 108 oraz 150 lub 163 KM. Od 2011 roku dostępna była także wersja hybrydowa 3008. Podstawową jednostką był najmocniejszy diesel, który napędzał przednie koła. Za tylną oś odpowiadał 37-konny silnik elektryczny, jednak obie jednostki nie były ze sobą w żaden sposób połączone mechanicznie.

W 2013 roku, auto przeszło wcześniej wspomniany lifting, który nadał 3008-ce szyku i stylu, dzięki przemodelowaniu przedniego pasa. Oprócz tego zmienione zostało także wykończenie wnętrza. Podstawową jednostkę wysokoprężną wzmocniono do 115 KM, a w 2015 wprowadzono nowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM.

W 2016 roku rozpoczęła się produkcja II generacji 3008. Stylistycznie auto zmieniło się nie do poznania. Nowy design francuskiej marki doskonale komponuje się z charakterem auta i nieco go także podkręca. Wszystko za sprawą agresywnie wyglądającej atrapy chłodnicy i niewielkich reflektorów. Natomiast „terenowego” charakteru dodaje wysoko poprowadzona maska. Z tyłu natomiast wyróżnia się szklany czarny pas, na którym znajdują się światła podobne jak te w 508 – 3 pionowe lampy przypominają ślad do pazurach lwa.

Wnętrze natomiast, to nowy wynalazek Peugeota – i-cockpit. Wyróżnia się on cyfrowymi zegarami, mniejszą, spłaszczoną zarówno u góry jak i u dołu kierownicą oraz konsolą środkową „odgrodzoną” od pasażera i kierowaną w kierunku kierowcy. Całość ma bardzo futurystyczny wygląd.

Pod maską zagościł 1,2-litrowy silnik PureTech (130 KM), 1,6-litrowa jednostka THP (165 KM), oraz 1,6- i 2-litrowy diesel o mocy odpowiednio 120 oraz 150 lub 180 KM.

Peugeot 3008 - generacje

Peugeot 3008 - powiązane artykuły

Przeglądarka blokuje powiadomienia - Zobacz jak zmienić ustawienia
Zamknij
Auto Świat
Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z najciekawszymi informacjami?
Subskrybuj

Dzięki, teraz zawsze będziesz na bieżąco!