Peugeot 304 to samochód osobowy klasy średniej-niższej. Pojazd pojawił się na rynku w 1969 roku i był w rzeczywistości nieco zmienionym modelem 204. Jedyne co różniło oba auta, to pas przedni oraz nieco dłuższy tył w przypadku 304-ki.
Pod względem konstrukcyjnym, auta były sobie niemal identyczne. Peugeot 304 występował początkowo jako 4-drzwiowy sedan, jednak do oferty szybko dołączyło 5-drzwiowe kombi Break, 3-drzwiowe coupe oraz 2-drzwiowy kabriolet. Nadwozie 304-ki wyróżniało się kanciastym pasem przednik z lekko ściętymi do środka reflektorami. Za jej projekt odpowiedzialna była firma Pininfarina.
304-ka miała wiele zalet, ale też i wady. Do tych pierwszych należał m.in. nowoczesny, lekki oraz wytrzymały silnik, nowoczesne zawieszenie (w pełni niezależne) oraz ładny design, jednak praca skrzyni biegów pozostawiała wiele do życzenia, a karoseria bardzo szybko pokrywała się rdzawym nalotem. Do napędu stosowano 1,3-litrowy silnik benzynowy generujący 65 lub 75 KM oraz 1,4-litrowego, wolnossącego diesla o mocy 45 KM. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej.
W 1980 roku zakończono produkcję Peugeota 304, a jego następca – 305-ka, pojawiła się już 3 lata wcześniej.