Gama 308 ma już na koncie sukces rynkowy, który zapewne jeszcze bardziej ugruntują dwie nowe wersje ze znaczkiem GT.

Do końca sierpnia 2014 r. Peugeot sprzedał 146 tys. egz. najnowszej gamy modelu 308, co uznać należy za sukces francuskiego producenta.

Jednostki napędowe

Obecnie w sprzedaży pojawią się usportowione wersje hatchback i kombi z oznaczeniem GT. Pierwsza GT 205 napędzana jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 THP o mocy 205 KM i maksymalnym momencie obrotowym 285 obr./min w zakresie 1750-4500 obr./min. Silnik ten wyposażony jest w turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika, zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT) oraz system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich. Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.

Czterocylindrowy, 2,0-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi 180 umożliwia uzyskanie mocy maksymalnej 180 KM przy 3 750 obr/min i maksymalnego momentu obrotowego 400Nm przy 2000 obr/min.

Sportowa stylistyka

Niepowtarzalność 308 GT natychmiast rzuca się w oczy i przyciąga uwagę. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED.

Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy, które są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika.

Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.

Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT.

Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.

Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. Są też aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej.