Peugeot 5008 to średniej wielkości minivan produkowany przez koncern PSA. Auto zadebiutowało na rynku w 2009 roku, plasując się między większym 807 i mniejszym 3008, do którego stylistycznie nawiązuje. Konstrukcyjnie natomiast, auto związane jest z Citroënem Grand C4 Picasso.
Stylistycznie auto doskonale wpasowuje się w gamę modelową marki – nie da się go pomylić z żadnym innym producentem. Przód 5008-ki jest mocno pochylony, co w połączeniu z trójkątnymi, sporymi reflektorami daje wrażenie dynamicznego wyglądu. Tył charakteryzuje się dość małymi światłami, a szyba ma pośrodku trapezowe wydłużenie, które „zagarnia” logo marki. 5-drzwiowy minivan oferuje wewnątrz miejsca aż dla 7 pasażerów, ostatni rząd siedzeń nie zapewnia zbyt dużo przestrzeni. Bagażnik natomiast w takiej konfiguracji ma niecałe 200 litrów pojemności. Gdy złożymy III rząd, pojemność rośnie do 579 litrów, jednak można ją jeszcze bardziej powiększyć, przesuwając tylną kanapę maksymalnie do przodu.
W 2013 roku Peugeot odświeżył swój model, dając 5008-ce nową atrapę chłodnicy, zderzak oraz reflektory. Natomiast od 2015 roku auto na niektórych rynkach jest oferowane wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi HDi – 1.6 oraz 2.0. Generują one odpowiednio 120 oraz 150 KM. Oprócz tego dostępne są także jednostki benzynowe 1.6 VTi oraz THP, które rozwijają kolejne 120 i 165 KM. Moc jest kierowana na przednią oś, za pośrednictwem ręcznej skrzyni o 5 lub 6 przełożeniach bądź 6-stopniowego automatu.
W 2016 roku francuski producent w Paryżu zaprezentował II generację 5008. Największym zaskoczeniem była... zmiana rodzaju nadwozia – Peugeot aby wpisać się w obecnie panujące trendy, zamienił minivana w stylowego crossovera.