• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 806

Peugeot 806

Ikona samochodu

Peugeot 806 to duży van należący do segmentu K. Auto pojawiło się na rynku w 1994 roku i było pierwszy tego typu pojazdem francuskiej marki. 806-ka powstała jako owoc projektu „Eurovan”, który współtworzyły 2 koncerny – PSA oraz FIAT. W jej ramach powstały także bliźniacze modele 806-ki – Citroen Evasion, Fiat Ulysse oraz Lancia Zeta.

Pojazdy były niemal identyczne pod względem konstrukcyjnym, a jedyne różnice poległy na detalach nadwozia oraz wersjach wyposażeniowych. Peugeot 806 miał 5-drzwiowe nadwozie, przy czym tylne drzwi były po obu stronach rozsuwane, co znacznie ułatwiało wsiadanie i wysiadanie. Francuski van mógł, w zależności od konfiguracji, pomieścić 6, 7 lub 8 osób. Tylko w tej ostatniej odmianie, w III rzędzie występowała kanapa; w pozostałych rzędach każde miejsce wyznaczone było indywidualnym fotelem.

W 1998 roku postanowiono odświeżyć 806-kę. Modernizacji uległ przede wszystkim pas przedni. Benzynowe silniki miały pojemność 1.8 lub 2 litrów i generowały 99 lub 121, 136, a w wersji turbodoładowanej – 147 KM. Jeśli chodzi o diesle, dostępne były jednostki 1.9 TD (90 KM), 2.0 HDI (109 KM) oraz 2.1 TD (109 KM). Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-stopniowego „automatu”.

W 2002 roku zakończono produkcję Peugeota 806, a jego następcą została II generacja projektu „Eurovan” – 807-ka. Rywalami 806-ki byli m.in. Opel Sintra, Renault Espace oraz Volkswagen Sharan.

Peugeot 806 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 806 (1994 - 2002)

Peugeot 806 - powiązane artykuły

Materiały Premium

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech