Akcja przywoławcza japońskiego koncernu dotyczy przede wszystkim samochodów sprzedanych w USA. Na liście znajduje się prawie 752 tys. egzemplarzy Toyoty Corolla i Matrix, które mogą mieć problemy z poduszkami powietrznymi. Do kontroli musi przyjechać także prawie 270 tys. Lexusów IS u których stwierdzono problemy z wycieraczkami.

Poduszki powietrzne powinny być sprawdzone w modelach Corolla i Matrix wyprodukowanych w Japonii, Kanadzie i Meksyku. Dotychczas stwierdzono przypadki uszkodzenia ciała i otarcia w wyniku nieprzewidzianych aktywacji poduszek. Przyczyną jest wadliwy chip, który może w nieodpowiednim momencie odpalić poduszkę, a uruchamiają go inne urzędzenia elektroniczne znajdujące się w samochodzie. W celu usunięcie usterki w serwisie montowany jest do jednostki sterującej specjalny filtr, a cała operacja trwa maksymalnie 1,5 godziny.