• Ciśnienie we wtryskiwaczach sięga nawet 4 barów
  • Wydajność pomp to nawet 200 litrów benzyny na godzinę
  • Dla prawidłowej pracy pompy należy pamiętać aby nie osuszać zbiornika paliwa do końca

Przewody są częściowo zdublowane - jeden prowadzi paliwo do miejsca przygotowywania mieszanki, drugi zaś odprowadza z powrotem do zbiornika niepotrzebną, nadmiarową benzynę. W ten sposób udają się dwie pieczenie na jednym ogniu: ponieważ w wysokiej temperaturze panującej pod maską silnika paliwo silnie się nagrzewa i ma tendencje do parowania (a bąbelki par powodują nierównomierną pracę silnika), dobrze się dzieje, że taka nagrzana benzyna może być w części odprowadzona w ramach recyrkulacji do zbiornika, gdzie schładza się, zanim zostanie ponownie zassana przez pompę.

Pompa paliwa - teraz wyłącznie elektryczna

W silnikach wysokoprężnych wręcz wskazane jest podgrzewanie - także i tym sposobem - zbiornika, co zapobiega gęstnieniu oleju napędowego i wytrącaniu się z niego parafiny w niskich temperaturach. Przez ostatnich kilkadziesiąt lat w dziedzinie dostarczania paliwa do silnika dominowały tzw. pompy paliwa membranowe, napędzane odsilnikowo. Dziś, w czasach układów wtryskowych, używa się wyłącznie pomp elektrycznych, również w wielu silnikach dieslowskich, jako środka transportowego do pompy wysokociśnieniowej, zajmującej się ostatecznym wtryskiwaniem paliwa do cylindrów.