Duży nowoczesny diesel w dość starym aucie? Zazwyczaj taka mieszanka oznacza tylko kłopoty, przestrzegamy więc przed pochopnym zakupem takiego egzemplarza. Ale co zrobić, gdy w kręgu zainteresowań znajdują się wielkie, ciężkie SUV-y? Przecież benzynowa jednostka pochłonie potężne ilości paliwa, może zatem warto przejrzeć się ropniakom?

Postanowiliśmy sprawdzić, czy w ofercie są warte uwagi duże SUV-y w wieku mniej więcej 10 lat. Od razu jednak przestrzegamy: zakup takiego auta to dopiero początek wydatków! Są to samochody wysokiej klasy, często naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami. Rozbudowane zawieszenie (zazwyczaj pneumatyczne), automatyczna skrzynia biegów, mechanizmy napędu wszystkich kół – nawet jeśli prezentowane silniki są trwałe, obsługa nie będzie tania! Przykład? Wymiana oleju w „automacie” może kosztować nawet 3000 zł!

Małe awarie, ale duże koszty

Opisane przez nas jednostki mają 5 lub 6 cylindrów. To oczywiście zdecydowanie poprawia kulturę ich pracy, ale też zwiększa koszty, gdy np. trzeba zregenerować wtryskiwacze. Widlasty układ cylindrów (poza BMW i Volvo) sprawia, że komplikuje się napęd rozrządu (łańcuch lub pasek). Dlatego rozważnie kupujcie!

Prezentowane w galerii silniki są trwałe i warte uwagi, co nie zwalnia was z dokładnej weryfikacji ich stanu.