• Producent auta nie ma prawa uzależniać obowiązywania gwarancji od tego, czy było ono serwisowane w ASO.
  • Warunkiem zachowania gwarancji jest jednak obsługa pojazdu zgodnie z zaleceniami producenta.
  • Przeglądy nie mogą odbywać się rzadziej, niż wymaga tego producent. Ich zakres powinien być zgodny z wymogami producenta, a materiały eksploatacyjne muszą być odpowiedniej jakości.
  • Producent auta nie ma prawa odmówić niezależnemu warsztatowi samochodowemu dostępu do dokumentacji serwisowej, a nawet do wymaganego do czynności serwisowych oprogramowania. Może za ten dostęp pobierać opłaty lub uzależnić go od spełnienia przez warsztat odpowiednich wymogów.
  • Warsztaty Bosch Car Service dysponują dokumentacją serwisową, narzędziami, a także materiałami eksploatacyjnymi umożliwiającymi spełnienie wymogów producenta.

Choć przepisy pozwalające serwisować nawet nowe auta również w nieautoryzowanych warsztatach, bez obawy o utratę gwarancji producenta, obowiązują już od 2004 roku, wielu klientów podchodzi do takiej możliwości wciąż nieufnie. Aby wizyta w serwisie została uznana za pełnoprawny przegląd wymagany przez producenta, czynności obsługowe muszą być jednak wykonane zgodnie z jego zaleceniami. To oznacza, że zakres wykonanych czynności oraz jakość użytych materiałów eksploatacyjnych powinny odpowiadać tym, na jakie klient może liczyć w ASO. O ile jednak w przypadku przeglądu w ASO producent domyślnie przyjmuje, że warsztat wykonuje obsługę w sposób zgodny z harmonogramem i zalecaną technologią, to już w przypadku korzystania z usług warsztatów niezależnych zdarza się, że w razie ewentualnych roszczeń gwarancyjnych przedstawiciele producenta bardzo starannie weryfikują historię serwisową i szukają w niej wszelkich nieścisłości. To dlatego decydując się na wybór warsztatu do obsługi auta na gwarancji, należy wybierać tylko zaufane i wiarygodne serwisy, których jakość usług i profesjonalizm nie budzą żadnych wątpliwości, np. warsztaty Bosch Car Service.

Uwaga! Naprawy gwarancyjne oraz akcje przywoławcze i naprawcze to wciąż domena wyłącznie serwisów autoryzowanych producentów aut.

Dlaczego obsługa poza ASO może się opłacać klientom?

Pierwszym, najczęściej wymienianym argumentem jest tu cena – serwisy nieautoryzowane mogą z reguły zaoferować niższe koszty usług. Różnice są naprawdę duże, a przy odpowiednim wyborze warsztatu nie trzeba się obawiać niższej jakości czy niższych standardów obsługi.

Często wybór warsztatu niezależnego to też kwestia wygody – do ASO możemy też mieć po prostu dalej niż do dobrego warsztatu niezależnego, np. sieć serwisów Bosch Car Service, licząca ponad 400 punktów w całej Polsce, jest bardziej rozbudowana od sieci należącej do dowolnego producenta aut. A jeśli ktoś ma w gospodarstwie domowym lub w firmie samochody kilku marek, to serwisowanie wszystkich w tym samym, zaufanym warsztacie może się okazać nie tylko tańsze (również dzięki rabatom dla stałych klientów), ale też znacznie łatwiejsze do zorganizowania. W Bosch Car Service kompleksowo serwisowane są auta wszystkich marek.

Jak zdobyć zaufanie właścicieli aut na gwarancji?

Właściciele nowych i prawie nowych aut to dla warsztatów bardzo pożądana grupa klientów. Tyle, że mają oni z reguły wysokie wymagania wobec jakości usług i nawet w przypadku możliwych wymiernych oszczędności nie chcą ryzykować utraty gwarancji na swoje auta, ani tego, że przy odsprzedaży kilkuletniego samochodu uzyskają za nie niższą cenę, bo nie będą mogli przedstawić wiarygodnej historii serwisowej pojazdu.

Autoryzacja Bosch Car Service pozwala również niezależnym warsztatom konkurować z autoryzowanymi serwisami producentów aut.

Dowiedz się więcej, jak dołączyć do sieci

Znana marka daje wiarygodność i stanowi gwarancję profesjonalnie wykonanej usługi. Warsztaty przystępujące do sieci uzyskują dostęp do unikalnego know-how, gromadzonego przez firmę, która współpracuje z producentami aut i dostarcza im rozwiązania i podzespoły na pierwszy montaż – w przypadku wielu elementów montowanych w autach, specjaliści z serwisów Bosch Car Service mają dostęp do bardziej rozbudowanej dokumentacji naprawczej niż mechanicy z ASO. Oczywiście, wiedza mechaników nie bierze się znikąd – sieć zapewnia mechanikom szkolenia pozwalające na bieżąco aktualizować wiedzę o rozwiązaniach stosowanych w nowych modelach aut.

ASO i serwis niezależny pod jednym dachem?

Coraz więcej ASO różnych marek przystępuje do sieci Bosch Car Service. To niezwykle korzystne rozwiązanie zarówno dla tych serwisów, jak i dla ich klientów. Autoryzacja Bosch Car Service pozwala dotrzeć również do posiadaczy aut innych marek niż ta, której autoryzację miał dotychczas dany warsztat. W dzisiejszych, niestabilnych czasach, kiedy np. producenci mają problemy z dostarczaniem nowych aut do autoryzowanych salonów, przez co mniej nowych aut trafia na przeglądy, taka dywersyfikacja przychodów ma sens!

Mitcar Bosch Car Service ASO – przykład udanego połączenia ASO marki i serwisu należącego do sieci Bosch Car Service Foto: Bosch Car Service
Mitcar Bosch Car Service ASO – przykład udanego połączenia ASO marki i serwisu należącego do sieci Bosch Car Service

Przynależność do sieci takiej jak Bosch Car Service, mającej kompetencje w obsłudze samochodów różnych marek, ułatwia też obsługę flot, które przecież z reguły nie składają się z aut pochodzących od jednego producenta. To też sposób na utrzymanie dotychczasowych klientów – i tych, którzy mają już starsze auta i są zainteresowani znalezieniem konkurencyjnego serwisu dla swojego auta.