• Nowy cykl pomiarowy WLTP dużo bardziej odwzorowuje realne spalanie samochodów
  • Użytkując samochód można się czasami niemiło zaskoczyć ile tak naprawdę pali

Różnica w zużyciu paliwa podawanym przez producentów, a rzeczywistym spalaniem w 2017 roku pierwszy raz się zmniejszyła. Taką informację podali naukowcy z instytutu badawczego International Council on Clean Transportation (ICCT). Wprawdzie spadek jest niewielki, bo tylko o jeden procent (z 40 proc. do 39 proc.), ale już w 2016 roku wzrost nieco spowolnił (patrz grafika poniżej).

Koniec krętactw ze zużyciem paliwa?
Koniec krętactw ze zużyciem paliwa?

Zatem poprawa nie jest znacząca, ale pozwala wierzyć, że dane podawane przez producentów będą wreszcie bardziej wiarygodne. Przeanalizowano dane z ponad 1,3 miliona pojazdów z ośmiu krajów europejskich.