• Domieszka oleju do dwusuwów do oleju napędowego zmienia parametry paliwa. Nie zawsze na lepsze.
  • Mieszanina paliwa z olejem ma lepsze właściwości smarne, ale niższą liczbę cetanową
  • To, że silnik Diesla pracuje na takim paliwie ciszej, nie znaczy, że spalanie jest lepsze
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Silniki dwusuwowe to od lat marginalne zjawisko na rynku – bo choć są proste, lekkie i mocne (stosunku do rozmiarów i wagi), to zużywają potworne ilości paliwa i emitują potworne ilości toksycznych spalin. To dlatego znaleźć je można jeszcze głównie w niewielkich jednośladach, albo jako źródło napędu sprzętów ogrodowych czy leśnych, np. podkaszarek czy pił spalinowych.

O dziwo jednak niemal na każdej stacji benzynowej wciąż można kupić oleje do dwusuwów. Przypomnijmy: w typowym silniku dwusuwowym podstawowe elementy ruchome silnika są smarowane paliwem z domieszką specjalnego oleju. Oleje do dwusuwów muszą mieć specyficzne parametry, żeby łatwo się mieszały z paliwem, skutecznie smarowały, zmywały nagary, nie pozostawiały w silniku zbyt wielu zanieczyszczeń i dobrze się spalały. Dostępne są różne rodzaje olejów do dwusuwów – od mineralnych, aż po w pełni syntetyczne.