Koszty fachowo wykonanej naprawy skrzyni automatycznej rzeczywiście zwykle są duże. Wynika to głównie z wysokich cen części zamiennych, ale też z tego, że samo rozebranie skrzyni automatycznej jest kosztowne. Z kolei skomplikowana budowa takich przekładni sprawia, że na rynku niewielu specjalistów podejmuje się ich napraw.

Najczęściej jako pierwsze zawodzą elektrozawory hydrauliczne. Jednak nie wynika to ze słabości tego elementu, lecz raczej z zaniedbań w serwisowaniu (zbyt rzadka wymiana oleju w przekładni). Koszt jednego elektrozaworu to kilkaset złotych, ale nie zawsze da się wymieniać je pojedynczo. W przypadku gdy konieczna będzie wymiana całego bloku sterującego (mechatroniki), koszty mogą wzrosnąć do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Przy okazji każdej naprawy wymienić trzeba też wszystkie uszczelki, co dodatkowo podnosi cenę – komplet może kosztować od 300 do nawet 2000 zł. Kolejne elementy, które mogą się zużyć, to: sprzęgło hydrokinetyczne (koszt regeneracja ok. 1000 zł), czujniki (kilkaset złotych) lub tarcze cierne (od 1000 do 4000 zł).