Współczesne samochody, choć nowoczesne,wygodne i świetnie wyposażone, mają poważną wadę: nie można o nich powiedzieć, że są choćby w przybliżeniu tak godne zaufania jak modele sprzed 10, 15 czy 20 lat.

Co gorsza, usterki są dla użytkowników większym problemem niż kiedyś, bo naprawy kosztują krocie. Dlatego też producenci samochodów bardzo chętnie podpierają się w materiałach promocyjnych dobrymi wynikami w statystykach niezawodności różnych organizacji i równie chętnie dowodzą, że ich auta są bezpieczne.

Tymczasem twórcy raportów awaryjności przeżywają ciężkie chwile, gdyż coraz bardziej wychodzi na jaw, że ich rekomendacje – pisane pod dyktando producentów samochodów – są niewiele warte.

W najnowszym numerze 3/2014 miesięcznika Auto Świat Poradnik przeczytamy:

TEMAT MIESIĄCA

Str. 4 – Które auta najczęściej się psują, czyli cała prawda o raportach awaryjności i testach aut

EKSPLOATACJA

Str. 10 – Czy małe auta są bezpieczne

Str. 13 – Sępy drogowe

Str. 14 – Jak kupować opony?

WARSZTAT

Str. 17 – Tłumik na zamówienie

Str. 20 – Świece żarowe: przydają się nie tylko na mrozie

ZRÓB TO SAM

Str. 23 – Jak dobrze umyć auto na wiosnę?

AKCESORIA

Str. 26 – Aktualizacja map? Nie ma i nie będzie!

Str. 30 – Do auta i do garażu

AUTO Z OGŁOSZENIA

Str. 28 – Oszustwo ma krótkie nogi, czyli o wizycie w Zwoleniu

GORĄCA LINIA

Str. 32 – Odpowiadamy na pytania

YOUNGTIMER

Str. 34 – BMW serii 3 (E21)

PRAWO

Str. 36 – Sprawdź, czy znasz przepisy!

TECHNIKA

Str. 38 – Chipuj z głową, czyli o ile można bezpiecznie podnieść moc

ZAPOWIEDZI

Str. 42 – Nowości car audio

Foto: Auto Świat
Nowy Auto Świat Poradnik 3/2014